Agility?
Nu kommer jag säkert att framstå som helt efter, men jag har ingen koll alls på agilityreglerna angående blandraser.
Har två "blandraser" och tävlar väldigt mycket Agility med den äldre (den yngre är bara 13 veckor). Om jag skulle vilja börja träna för tränare, och kanske börja tävla, hur fungerar det och vart vänder man sig? Går det ens att tävla med en blandras?
Är just nu mer intresserad av träning än tävlingar, men man vet aldrig..
Och nu när jag ändå är igång, har ni några tips på hur man själv kan fixa ihop ett Ahinder samt vippbräda hemma? 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Det finns ingen skillnad på blandras eller renras när det gäller Agility. :)
Du skriver att du tävlar mycket med den äldre, men jag gissar att du skrivit fel, och att det ska vara Tränar. Var tränar du? och vilka hinder?
Kolla på hundklubbarna nära dig, om de inte har agilitykurs, de flesta hundklubbarna har det.
A-hinder kan man bygga själv, googla så hittar du måtten. Vippbräda skulle jag däremot inte rekommendera att försöka bygga själv, utan köpa.
Oj, ja det ska vara tränar 
Jag har några hinder hemma, så som tunnel, hopphinder, däcket, slalom och bord. Balansbommar hittar man alltid någonstans!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Jag skulle gå kurs o sen lära mig de svåra hindrerna med nån som kan lite om detta:) behöver inte vara kurs utan kanske har man en bra bekant eller vet om någon som är bra på denna sport. Du får tävla som maja säger med blandras :) Vet om en som tävlar SM-lag gick inget vidare för laget men iaf :) Sen vill jag passa på att säga att du blir inte idiotförklarad för ställa frågor här inne :)
Blandraser får inte tävla i SM, och de behöver Tävlingslicens för officiella tävlingar. Annars är det ingen skillnad.
4 stämmer men det får tävla :)
Därimot är det olika regler på lag o enskild fick jag höra kan det stämma? Man får tävla med blandras o få smpinnar mm i lag men tror inte man fick det riktigt med enskild kanske hade med licensen o göra lag behövdes den inte? något liknade var det iaf. personen som jag pratar med tävlar själv men med renras fast har en "blandras" i sitt lag.
#4 Jag trodde att det bara är VM och NM man inte får ha blandraser?
6 mm något sånt var det jag upptatta det som hon som tävlar kör ju SM med sin vissligen lag men ändå det är Sm pinnar de vinner hela tiden tycker jag
hitta en gammal tråd där om samma antar den är samma som gäller idag med. men läs där http://hundar.ifokus.se/discussions/4daa146788f4725470000948-tavla-agility-med-blandras
6 du har så rätt, de får tävla med licens men inte bli champins om det är är skk som anordnar tävlingen som det ofta är.