Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 98 ggr
[EllAnne]
2024-01-18 18:33
1

Promenader

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej
Jag har precis gjort en jättestor ryggoperation och det innebär att jag behöver lite hjälp med att ta ut Ella speciellt på morgonen. Ella är en blandning mellan Chihuahua, Jack Russel och Chinese crested. Jag har en tjej som kommer och tar ut Ella på en kort kiss o bajsrunda kl. 9 på morgonen. Ella är väääääldigt morgontrött så hon hade hellre legat kvar i sängen. Min fråga är hur mycket bör man betala för en ca 15-minuters promenad? Ella kommer naturligtvis ut på fler lite längre promenader under dagen men det är just morgonen som jag har väldigt svårt att själv ta mig upp ur sängen innan värktabletterna kickar in.
Jag tycker att sånt här är jättesvårt så jag behöver tips.
Ha en fin kväll❤️

• Redigerat 2024-01-18 18:35 av [EllAnne]
Heddiz
2024-01-18 19:20
2

Ja sånt är ju faktiskt jättesvårt att veta..

Som ett exempel så rastade jag själv grannarnas hundar (tillsammans med min egen hund)- varje morgon på vardagar, Fast det var iofs 1998 och jag fick 500kr per hund i månaden..Men jag gjorde det inte för pengarna, direkt..😄
Fast jag gick ut och gick i ca 1 timme eller längre.

15 minuter är ju inte så lång tid, men tjejen måste ju gå eller åka till dig för att kunna ta ut din hund också..Så då lägger hon ju ändå lite mera tid än bara 15 minuter - kanske kan vara bra att räkna med också..

Sen kan du ju tex tänka på hur mycket tycker du det är värt att du "slipper" gå ut med hunden på morgonen..
Är det värt mycket eller lite..

Sen kollade jag vad "dogwalker" tjänade i genomsnitt och
Den genomsnittliga timlönen för djurpassning/dogwalker i Sverige är mellan 88 och 113 SEK.
Alltså det är vad dogwalkers tjänar i snitt per timme..

Hoppas att det blev lite lättare åtm att veta hur mycket du ska betala..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

• Redigerat 2024-01-18 19:23 av Heddiz
[EllAnne]
2024-01-18 23:31
1

Tack för svar. Jag tog upp det med henne nu ikväll och då sa hon att hennes barn behöver nya mössor så vi kom överens om att jag stickar mössor så går hon ut med Ella. Bra deal tycker jag. Sen rör det sig om kanske max en månad

Heddiz
2024-01-19 04:14
1

#2: Ja men det låter ju som en perfekt deal..
Vilken tur att du kunde sticka då.😊

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"