Chihuahua blandning
Hej! Kan ni skicka foto på era blandningar ni har med chihuahua och gärna berätta om personligheterna
Hej!
Jag har två nakna blandisar där Chihuahua ingår i mixen.
Min tik Sookie (snart 12år) är en kavat liten (2kg) tös som anser att hon är drottning och den som bestämmer här hemma. Hon är blandning mellan Chihuahua, Chinese Crested Dog Hairless och Schipperke. Vill vara med/vara nära hela tiden. Lyssnar fint inomhus, ute tar dock hennes självständighet över lätt och hon kan inte vara lös, då drar hon på doftspår. Skäller ofta (speciellt när hon är hos min mamma av någon anledning), typ på tv:n, folk utanför, när det kommer besök osv. Hemma är det bättre, men hon skäller ändå vid vissa ljud och när det kommer någon på besök. Hundar man möter skäller hon också ofta på vilket känns extra jobbigt. Det känns som att detta har förvärrats sen hon för några år sedan hade kraftiga krampanfall…som att det inte riktigt finns en "av knapp" när hon väl börjat längre. Jag upplever att hon är lite mer som en Chihuahua i sin personlighet än övriga raser som ingår i henne, men ute tar den mer självständiga Schipperke delen över.
Min hane, Ianto (7,5 år) är en osäker något större kille (4kg) som är blandning mellan Chihuahua och Chinese Crested Dog Hairless. Han har massor med energi och älskar att leka, kan hålla på hur länge som helst. Speciellt roligt är det att ta en leksak och putta in den under något (soffa, möbel etc) och sedan försöka (ofta förgäves så han måste be om hjälp) få ut den igen. Vill ofta vara nära men kan också välja att ligga/vara en bit ifrån. Kan skälla han också och hänger ofta på när tiken börjar, har man bara med sig honom så skäller han i det närmaste ingenting alls. Jag upplever att han fått mest egenskaper från Chinese Crested för han liknar till viss del (tack och lov inte alla helt galna bitar, han var en problemhund som hette duga) min förra hund Cain som var renrasig Chinese Crested Dog Hairless.
Underbara jyckar…men som ibland kan driva en till vansinne 😂
Mvh/Chinesecrestedlover
Ps. Har inga bilder tillgängliga just nu men ska försöka komma ihåg att lägga upp några lite senare under dagen. Ds.