Kanin och hund
Min hund har återigen gått tillbaka i träräningen.
Har haft kanin sen hon kom till mig och de har alltid varit kompisar och fungerat ihop.
Nu fick jag en kaninbebis i julklapp och hunden har blivit manisk på denna kanin hon står och stirrar och det är knappt man får kontakt med henne.
Vad hade ni gjort?
Hon är dock inte elak mot den hon kan ligga bredvid den i soffan och jag kan ha den lös men hon lixom stirrar ut den och fastnar i beteendet och blir stressad.
Jag skulle inte låta henne ligga o stirra, utan få henne att göra något annat. Avled med något roligt.

#1 Jo fast det gör jag 24 timmar om dygnet, har inte låtit henne göra det något, bara att ibland måste jag gå och kissa eller hämta något och vips e hon där och stirrar. :/
#2 Jag har själv haft Kanin och Hund tillsammans. Men jag skulle absolut tillrättavisa hunden. För det är väldigt stressande för en Kanin att ha en hund som Tittar hela tiden pa en.
Träna kontaktövningar med din hund och Skvallerträning. Sá att din hund ej tittar ut din kanin hela tiden.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

#3 Ja det är stressmoment för både hund och kanin.
Tränar mkt kontaktövningar både vid buren och med kaninerna lösa runt om, försöker få in det där att titta på mamma är roligare, fungerar jätte bra under träning men så fort jag säger hopp och lek eller går därifrån är hon tillbaka i gamla vanor.
Hur skulle Skvallerträning hjälpa i detta moment?
3 jag har samma här fast hunden glor på hamstern o jag kan någ nästen påstå att får hon chansen så lär hon ta den med.
Då ska det blir Skvallerträning här :) det är Enja som ser hamser som en gobit
Som tur är så ser Chanel dom som små familjemedlemmar som oxå ska ha pussar tyvärr har det itne smittat av till enja 
Lite OT, men jag hade en dvärghamster när jag var liten och skulle låta vår hund hälsa på den. Utan att jag var beredd så tog hamstern ett skutt in i hunden mun. Arcos (hunden) spottade ut hamstern och såg jätteförvånad ut 
6 hahah den var lite rolig :)
#6 haha tur att hunden inte svalde hamstern:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Hahaha, kan se det framför mig :P
#7,8,9 Haha, ja det var ganska så roligt. Min hamster var rätt tuff av sig
Arcos var lite rädd för henne sen den händelsen 
#4 Skvallerträning skulle hjälpa att hon skall skvallra till dig varje gáng hon ser dig till sist lär hon sig att du ár mer intresant än kaninen. och varje gáng hon ser kaninen kommer hon istállet till dig än att stá och Titta ut kaninen. Pá sá sätt skulle skvallertráning hjälpa. 
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html