Valpen kommer på Måndag =)
Hej,
På måndag så kommer min lilla flicka hem, en amstaff tik på 8v.
De har döpt henne till Kenzo, men funderar på Eliza ^^ menmen vi får se vad vi bestämmer oss för!
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!

Grattis till den nya kommande familjemedlemmen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack så mkt :D
Har stora planer på den lilla tjejen =)
Ska träna lydnad, drag, spår och Agility samt utställning.
Sötnos! Vilken kennel kommer hon ifrån? *nyfiken i strunt när det gäller Amstaff*
Det är en privat person som har födt upp henne =)
hennes morfar ska vara champion :)
menmen, drag & lydnad ska vara det vi kommer göra mest :) Fler bilder kommer på måndag när tiken kommer hem :D
Aha, trodde hon var renrasig. Hoppas de är testade för Ataxia och har känd HD status i alla fall. Söt var hon ju så synd om de blir sjuka.
???? Kan inte hunden vara renrasig m den fötts upp privat?????
Väldugt okunnig i den frågan.

#6 Självklart kan de vara renrasiga och även vara reggade med stamtavla i SKK, det är inte bara reggade kennlar som kan föda upp och regga renrasiga hundar 
_**/Mvh Anne
#6: Det kan den vara, men eftersom valpen inte har stamtavla och inte är regristerad i SKK räknas den som blandras. Kanske är den trots det 100% Amstaff, kanske är den det inte, det går inte att veta eller hur?

#8 men hur vet du att den inte har stamtavla eller är reggad? :)
#8: Det stod i annonsen. 

#10 Okej :)
Hon är inte reggad pga att hennes mammas pappa inte har stamtavla. Hennes pappa har inte det heller, men hennes mammas mamma har stamtavla och hennes morfar är champion.
Hennes föräldrar är vädigt trevliga och går överrens med andra hundar och barn.
Kommer träna mycket privat med henne inom spår,lydnad,agility, blandrasutställning och drag.
Men det känns väldigt bra att köpa henne ifrån den personen då vi kunde prata om typ allt, har lite svårt för att känna sådant klick när det gäller hundköp då man oftast har olika synpunkter, men han gillade att jag skulle träna henne mycket och tyckte att det kändes bra.
Kommer lägga in en bild på Sötnosen när hon kommer hem =) just nu så längtar jag så mkt att jag spricker ^^
Kan ockå tillägga att min kille har tjatat om att vi ska skaffa en amstaff och jag & min kompis hittade Kenzo ringde pratade osv, blev tingad och ska hämta henne på måndag. På onsdag kommer killen hem efter jobb och ska "få" henne, snacka om hur chockad och glad han kommer bli.
Kan tillägga att jag inte skaffade valpen bara pga att killen ville ha en, har också drömt om rasen men inte hittat just "den" valpen. Förräns nu, blir nog att jag kommer träna henne mest osv för det är det jag älskar och det ska bli så kul sen när hon är tillräckligt stark och stor att hon kan börja dra med min schäfer/labbe, weii som det kommer gå undan :)
Visst kan jag inte vara 100% säker på att hon är en "renrasig" Amstaff men man får titta på hur föräldrarna osv ser ut och de ser ut som amstaffar + beter sig så, men sen måste man ju hitta en "uppfödare" som man känner sig trygg med och som man kan lita på vad det är för valp man får med sig hem.

#12 men du kan ju ändå tävla med henne :D Om du har Tävlingslicens så kan du tävla i allt ( Tror jag ) Förutom Bruks. Jag tävlar i lydnad,agility och Freestyle med min blandis. :) Så om du vill tävla så går ju det om du skaffar Tävlingslicens :)
Jag hat en BC som inte är reggad då hennes föräldrar inte gjort VP men har för mig att hennes föräldrar har stamtavla? Och det bevisar ju att hon är renrasig :)
#12: Är båda föräldrar testade för Ataxia och har känd HD/AD status, samt att det inte finns Allergier eller Demodex i linjen och valpen är Dolda fel försäkrad så är det ju bra.
Tyvärr finns det en hel del sjukdomar när det gäller Amstaff och alla blandrasuppfödare orkar inte lägga ut flera tusen på tester, därmed inte sagt att uppfödaren inte gjort det i detta fallet. Jag hoppas bara att du kollat upp det. 

Usch demodex är inge roligt. När jag var mindre fick våran staffvalp demodex och hon fick avlivas när hon bara var 9 månader pga det :'(
Och sen hade våran 11 åriga staff det när hon var liten med det var lindrigt :)
ok, ska försöka skaffa det om de går bra.
Men jag har mest tänkt träna henne privat, de vill säga att jag går lydnadskurser hos en privat-person som har licens och lite utav de andra tränar jag henne själv.
Sen ställer jag ut min andra blandras på blandisutställning så hon ska få följa med.
Ja de är testa osv. Hoppas att hon inte har något sådant fast att föräldrarna är testade vill ju ha henne tills hon blir gammal =)
Ska prata mer med vet. när hon får sin 12v spruta :)
om att röntga henne osv.
Idag så har jag fått hem lill tjejen, med alla papper osv. =)
Här är charmtrollet, vi tycker att hon är en kopia utan foxan än så länge xD
Sov jätte mycket under tågturen och gnällde knappt.
Kissade utomhus hela tiden när hon kom hem och bajsade utomhus för första gången med oss :D
lill tjejen sover i sin lilla transportlåda =)
Vad söt hon är! 
Ja visst är hon =)
hon slappnar väldigt lätt av så jag tror inte att det kommer bli några problem varken med ensamhetsträningen längre fram eller att hon ska sova självmant.
Ska fixa en blogg senare åt henne =)

Oh så söt
Vad kul att det gått bra hittills med henne
_**/Mvh Anne