Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: lydnad-bruks
Läst 1622 ggr
gejsa
0

Skaffat Tävlingslicens än?

gejsa
0

Lustigt texten försvann.

Jag skrev iaf. Jag skulle tävla i officiell lydnadstävling i morgon söndag. Men jag får ju inte det. Jag har inte hunnit skaffa mig Tävlingslicens än. Vet ni det, ni som har blandraser och ska tävla officiellt? Att ni måste ha det fr o m 1/1-08.

Antar att man inte heller kan skaffa sig det i efterhand.

AnneN
0

Här kan man hitta mer info om tävlingslicensen och hur man skaffar den http://www.skk.se/tavlingslicens/tavlingslicens.htm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

gejsa hoppas du får din licens snart och att årets tävlingar går bra =)

_**/Mvh Anne

gejsa
0

#3# Tack! Men det är ju för sent. Hade anmält mig till i morgon. Men jag får inte tävla om jag inte har licensen. Kanske att man kunde anmäla sig på internet men jag undrar om man fick något nummer då. För då hade jag ju kunnat tävla i morgon. Men å ena sidan kostar det 515 kr och det är för mig just nu en summa som jag inte har lust att slänga ut nu efter jul.

Så det är bara att bita i det sura äpplet och låta bli att tävla officiellt bara för att man har en blandras. Suck!

AnneN
0

men gejsa det kommer väl fler tävlingar under året som du kan anmäla till efter att ha skaffat licensen?

_**/Mvh Anne

gejsa
0

Nej, jag ska börja klass II i mars. Och då hade jag gärna velat få pris alltså 160 p  eller mer innan jag börjar där. För sedan blir det ju andra moment som kan förvirra honom. Då tränar jag klass II men tävlar i Klass I. Sedan var den officiella tävlingen på min egna klubb. Vår klubb hade ingen officiell tävling förra året pga andra omständigheter. Och det blir inte så mycket mer i år heller.

Jag vet inte om det är så i andra klubbar. Men det räcker att man har vunnit (alltså fått minst 160 poäng) på vår avslutningstävling efter en kurs så kan man gå vidare till nästa klass. Men vill jag tex tävla i klass II (officiellt) när jag börjat där så måste jag ju först ha fått pris i klass I (officiellt). Krångligt för er som inte är insatta i det. :)

Gullan402
0

Läste nog lite fel; fick det till TV-Licens!!!Oskyldig
Varför denna fråga funderade jag på… är nog ganska sömnig efter en mkt psykiskt ansträngande kväll på jobbet.Glad

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

mumsan
0

Har läst om det och tycker det är diskriminerande att vi ska betala mera för våra vovvar vid tävlingar än andra.

gejsa
0

#8# Nja, diskriminerande är det väl iofs inte. Detta gör ju att vi som har blandraser nästan kan tävla med lika villkor som rasrena. Och då få Lp diplom osv.

Men det skulle ju ske så snabbt. Och varför skulle det kosta så mycket?

gejsa
0

Finns det inga som tävlar här på denna sajten med sina blandrashundar?

Cerrolyn
0

Gejsa

Jag skrev en tråd om detta för ett tag sedan ;)

**MVH Cerrolyn

gejsa
0

Jasså. har inte sett den. Det var första gången jag kom in här nästan. Var bara här när det öppnades första gången. Du kanske kan putta upp den åt mig så jag får läsa?

gejsa
0

#11# Har hittat din tråd men det var ju inget skrivet om vilka som tävlar här. Du länkade bara till sidan som väl alla vet vid det här laget. Så jag frågar igen;

Några som tävlar med sina blandraser här? Har ni skaffat licens?

Cerrolyn
0

Misstolkade dig tydligen.

Jag tävlar, men har ingen blandras.

**MVH Cerrolyn

Gille
0

Inte än, inte haft råd :(

Blandisfantast
0

Jag tävlar Agility med mina jyckar och jag fick licensnr sammadag som jag ansökte (betalade via internet). Efter någon vecka kom ett riktigt kort.

Gille
0

#16 Åh så det gick så fort? Vad bra! Då kan jag nog vänta tills slutet av maj :) Visserligen får jag starta på klubbmästerskapet ändå men dock. Tanken är ju att fortsätta sedan.

Elna
0

Jag kommer nog inte slänga ut 515:- för en Tävlingslicens. Nagli är ändå 9 år och vi trivs bra med närliggande inofficiella tävlingar och all träning! ;)