Underbett
Jag hade en kull för ett tag sen. Kom ett par & hämtade deras valp, några minuter efter att dom åkt härifrån fick jag ett sms om att valpen hade underbett. Fick nyligen en sms till där denna köpare skrev att underbettet blivit värre & att hunden har svårt att äta. Vad ska jag som uppfödare göra i detta läge? Tacksam för svar.
Kan tillägga att hunden är en blandras på ca 5 månader nu, såldes som sällskaps hund & kommer inte delta i utställningar & liknande. Detta var inget jag visste om när valpen såldes samt skrevs det inget om underbett i besiktnings papprena.
1, jag undrar lite vad han hänt på denna tid? Valpen var vetrinärbesiktad nyligen? En vetrinär brukar kryssa i den rutan om hunden/valpen har underbett så där tycker jag det är dåligt om det missas så stort underbett att valpen inte kan äta. Jag har ingen aning om vad du kan kräva, men jag hade iaf kollat med mitt försäkringsbolag + vetrinär ang detta.
Tycker att du bör ha sett att den har underbett eller har svårt att äta själv hade våran fd hund underbett och hon kunde äta bra som en normal hund.
Låter lite som att underkäken har gått ur led eller liknande, är det så har det väl uppkommit efter köpet därmed är bör de ta valpen till vetrinär NU!

Jag tycker inte du ska göra någonting än så länge. Har de något problem bör de ringa dig och tala med dig. JAg förstår mig inte på människor som skickar SMS om allvarliga saker och problem.
>>>Malum domesticum<<<
Ts, varför inte ringa och prata med dem?