Golden-Spaniel
Hej allihopa ;D
Jag undrar om någon här vill skriva hur den tror att en blandras mellan Golden retriver och Engelsk cocker spaniel blir?
Vill veta allt ni tror!
Storlek?
Vikt?
Ja, Allt!
Ha det bra och ge många svar! ;D

Storlek och vikt kommer nog att kunna variera inom kullen, allt från storlek/vikt som en cocker till storlek/vikt som en golden och allt där emellan.
Men antagligen så kommer hundarna till att älska att simma och att apportera.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 tack för svaret ;D
Måste bara fråga: vet du storleken/vikten på en engelsk cocker?
Vill ha fler svar!
Någon som tror att hunden blir lättlärd eller mera svårlärd?

#2 Mankhöjd: Mankhöjd för hanhund 39-41 cm. Mankhöjd för tikar 38-39 cm.
Vikt: Vikten mellan 13 och 15 kg.
Kopierat från http://www.cockerklubben.com/
Jag har för mig att både cockern och golden ska vara ganska lättlärda raser.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 ;D Tack så mycket! låter bra ;)
Cockern är en väldigt framåt och arbetsvillig ras. Lättlärd och positiv.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#5 Okej ;) vet inte så mycket om cockern.. Men vet mer om golden då jag känner många ;D
Hej! Vad roligt att folk frågar efter den korsning. Vårn familj har en hund som är korsning mellan just Engelsk cockerspaniel och Golden retriver om ni vill kan jag lägga ut en bild på henne.
kolla på bilder på google.. golden engelsk cocker spaniel mix
Kan skilja mycket i storlek, utseende osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Våran hund har engelsk cocker spaniel utsendet men är betydligt större än en cocker spaniel. Hon är väldigt lättlärd hon är väldigt duktig på att spåra och gillar att bära på saker . Jättebra familljhund hon är jättebra med barn och älskar människor samtidigt hon kan vara väldigt envis så man får vara envis men samtidigt som man inte får vara för hård. Jag undrar om det är någon mer som har den här korsningen. Jag ska lägga in en bild på henne.
Här bor det flera st av just denna blaning
Hur mycket dom väger vet jag inte de ser ut som små golden alla 3 men med större öron, härliga trevliga hundar alla 3. Lekfulla och lagom med energi kanske man kan säga, ena kör mer lydnad och går ibland även på samma kurser som oss med sin o där ser man verkligen att man kan forma dom oxå.
Du som skriver att du bor när folk med denhär blandning su skulle inte kunna lägga ut någon bild på någon av hundarna. Jag letar efter syskon till min hund för kanske är det syskon till henne . Våran hund heter Tindra och är hälften golden och hälften engelsk cocker spaniel.
13 är ufd från östergötland så är det säkert syskon vet att denna ufd har haft flera kullar och även sparat tikar för avla vidare. 2 av dom bor bara ett kvarter ifrån inte samma hem, men där är det kullsyskon två hanar :)
Hittade detta i en annan tråd!
Någon som känner till någon uppfödare med denna blandning? cocker spaniel/golden retriever. Gärna i närheten av Göteborg.
#16 skulle inte tro att det finns några faktiskt
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)