Söker kullsyskon!
Har en blandras som blir 2 år i december. Skulle vara så kul att hitta kullsyskon till honom (eller vovvarna som fanns i andra kullen)
Köpte min blandras Rocky från en människa i Karlstad men som mötte upp i Karlskoga, blandninar mellan Papillon och Sheltie (ser ut som tax med!)
Fick inte tag på uppfödaren på jätte länge och vips så fick jag ett mail med en bortförklaring men att ingen annan köpare av valparna vill ha kontakt med andra, vilket jag har svårt att tro då det var 13 Valpar från 2 olika kullar.
Skulle vara så kul att få kontakt med någon, och jag vet att en tik såldes till örebro med hel vit kropp och svart huvud, denna tik var med i bilen när jag hämtade Rocky..
Hoppas på svar :)
hur ser din hund ut? är rätt nyfiken här
oj nu såg jag bilden
Fanns även black and tan färgade, fler blue merle, någon mer bi merle och andra färger
vad söt hund! hoppas du hittar syskonen till din hund :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hittade denna, kanske kan personen ha köpt en valp som kan vara syskon till din?
Om uppfödaren id-märkte hela kullen samtidigt så kan du söka i jorbruksverkets hundregister genom att skriva in din hunds chipnummer och ta bort de 3-4 sista siffrorna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja kanske det ! :O
Ja hon id märkte hela kullen ! Det visste jag inte att man kunde göra :S Jag har tom ringt till jordbruksverket och fråga men dom sa ingenting om det !!
Såg föresten att hon skrev i aug 2010 att hon skulle kolla på valp. dessa är ju födda i dec 2010 :P
6 ge AnneN din hunds id märkning jag tror säkert hon kan annars hjälpa dig med lite sökandet kanske visa hur man söker syskon via id märkningen. Hon har annars svarat bra hur man går enkelt in o söker själv
Du säger att din hund ser ut som en tax kanske är det lite tax i hunden eller welsh corgi
Söt hund jag hoppas du hittar syskon och att ägarna är glada över höra från andra kullsyskon jag skulle iaf vart glad över höra hur andra kullsyskon har det :) Lycka till!

#6/7 Nej de brukar inte säga så mycket om det, det är tyvärr något man själv får lista ut.
Tänkte då du skrev "den andra kullen" att det kanske var en kull som var lite äldre.
Som #8 skriver så om du inte själv kan leta i registret så hjälper jag gärna till, bara skicka din hunds chipnr i ett PM till mig i så fall.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
9 som 8 skriver om du inte själv kan leta i registret så hjälper jag gärna till, bara skicka din hunds chipnr i ett PM till mig i så fall. Du är en klippa AnneN på hjälpa andra 
AnneN jag skickar Pm till dig med min hunds id nr :)
Ingen ny som tillkommit som har denna blandning ? Eller känner någon som har en i rätt ålder..
*ändrade till rätt kategori*
Söt hund. Lycka till! 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Skrev till en på en annan sida som har denna blandning, får se om de kan vara något släkt kanske 🙂