Lilla Önska
Måste få presentera senaste tillskottet i min lilla familj, nämligen Lilla Önska!
Har drömt om en egen hund sedan jag flyttade hemmifrån för ca 12 år sedan… men det har aldrig varit läge att skaffa en liten vovve tidigare. Istället blev det iller för en sisådär 10 år sedan. Men nu passar det äntligen in!
Så idag tuffade jag dryga 70 mil och hämtade hem Önska, en blandis på snart 10 veckor där pappa är Shelti och mamman är korsning mellan Whippet & Dvärgpudel…. inte så svårt att gissa vad Önska tar mest efter än så länge ;)
Så ja.. min första valp helt enkelt… känns lite som att man ska skriva en tenta… så många års väntan och läsande… och nu är det nästan så att man börjar undra vart nödbromsen är :D
Önska har installerat sig, ätit och utforskat lite och har nu slagit sig till ro med ett ben. Hon är än så länge helt oberörd om jag försvinner ut ur rummet eller om det stökar någonstans…
Hur som helst så ser jag fram emot min och Önskas gemensamma framtid med spänning och förväntan :D
Grattis!!! Så söt liten tjej
Hundar är underbara
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Grattis sicken söt liten Önska 

Grattis till din första egna valp 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Söt! :D
Udda blandning :D Spännande att se hur hon ser ut som vuxen sen! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Naww
vad söt hon var i ansiktet! Grattis!
tackar.. behöver jag säga att jag är helsåld :D
Ja.. jag väntar med spänning på hur hon utvecklas! Var intresserad av kullen just pga. rasblandningen faktiskt.. hade lite specifika krav på vad för typ av blandras jag ville ha.. och jag hoppas att jag får rätt… men jag tror hon är precis det jag Önskar :D
Drygt 9 månader och nu börjar min lilla Loppa bli stor! Ca 9 kg tung och ca 41 cm i mankhöjd och jordens mest fantastiska öron… vem hade tro det om det lilla knytet!
Lite bilder från i somras på tösen
Den här tösen har ett helt makalöst roligt kroppspråk.. och det finns nog ingen som kan se så ynklig ut ;)
Jag tycker hon ser ut att ha terrier i sig? Om man kollar ansiktet och typiska "terrierskägget"? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så fin hon är 
#14 ja visst gör det! Men inte en gnutta terier i tösen… snarare en spännande variant av pudel skägg.. som faktiskt nu nästan vuxit bort helt sen dessa bilder togs
#17 tack :D
#19 Vassego :)

Pudeln ser man inte mycket av. Men hon är vackert och symmetriskt tecknad. Så fin hund
>>>Malum domesticum<<<
#15 Åh den bilden missade jag, sååå gosig
23 så fina parabolöron helt otroligt att de står. 
TS oj vad hon har växt nu bör hon inte bli mycket större med tanken på raserna :)
Loppan tackar så mycket
#23 men åååå vilka fantastiska öron! som sagt ovan - helt otroligt att de står ;) Önsk får nog träna lite mer med sina ;)
Så fin hon blivit! Jättefina foton 👍
Jag väntar med på en blandras, (snarare vägkorsning hehe), och är nyfiken på vad som lockade dig med raserna i Önska :-)
Och vad liknar hon mest?
Massa kramar från Zallys blivande matte (första vovven för oss med!) :-)
#26 Tack så mycket!
Det var mycket som lockade mig med raserna. Delas var det förhoppningen att kunna få den perfekta Agility hunden med tanke på sheltien & pudelns fallenhet för Agility samt uthållighet i kombination med whippetens hastighet och smidighet. Whippetens underbara "av och på knapp", sheltiens arbetsvilja och uppmärksamhet, pudelns läraktighet och mycket mycket mer när det kommer till mentaliteten. Alla 3 räknar jag även som trevliga sällskapshundar men som gärna arbetar (även om whippeten helst kanske kör sitt eget race - så är det ändå fullt ös) och är aktiva.
Utöver det är raserna förhållandevis friska, även om det såklart förekommer en del ögonsjukdomar, och som med många mindre hundar gäller ju extra tandskötsel iom ökad risk för dålig munnhälsa.
Och som sista punkt så är alla 3 raserna allergivänliga för mig.
Utseendemässigt ser hon ut som en lägre men kraftigare whippet. hon har sheltiens ögon/blick och inte en enda gnutta pudel efter att skägget försvann :D
1 drygt år senare kan jag väl konstatera att jag har fått jordens mest underbara hund - en väldigt speciell och annorlunda liten tjej - mycket klok & förståndig och med ett hjärta av guld. Något ynklig, gillar inte när man sätter press på henne i träning eller annat - då blir hon väldigt osäker och passiv och ser ut som att hon ska avlida - vilket har gjort att hon ännu inte blivit någon agilitystjärna ;) Kanske lite mycket vinthundsmentalitet när det kommer till träning ibland - men ibland skräller det till och hon är så snabblärd att man inte hänger med själv. Men så fantastiskt snäll, allt för enkel att ha att göra med och helt enkelt alldeles.. alldeles underbar :D
Vad är det för liten gatukorsning ni ska få hem? Hur gammal är Zally nu? Stort lycka till! Ni kommer inte att ångra er att ni skaffade hund ;)
Önska och hennes syster Myggan
#27 Sötfiorna ❤️
#27 Ååååh jag blir så sjukt impad av er som kan så mycket om hundar redan, och själv känner jag mig så osäker. Kanske beror på att jag varit sjuk senaste året, och kämpat varenda dag. Jag hoppas Zally kan bli min rehabhund med ;-)
Hon är bara 6 veckor nu, men jag har sett henne sen hon var nyfödd teling 😊 Eftersom hon har mycket blandras i sig, lär det nog bli ett oskrivet äventyr ^_^ Mamma är Jack russell/Parson Russell och pappan är labrador/border collie. Jag är väl medveten om hundarnas aktiva rastyper, men samtidigt har jag träffat mamman/pappan (det var en tjuvparning förstås) och föll direkt för dem som individer. Väldigt lyhörda, sällskapliga, mysiga. Labben är en riktig soffpotatis även om jag tror att han kan bli väldigt duktig spårare. Hans matte har tyvärr fått fibromyalgi så det blir mest hjärngympa inomhus ;-)
Jag tycker Zally mest liknar en labbe med JR-teckning ;-) och jag tror inte vi kommer ångra oss, det blir som vi gör det till (positivt tänk) ;-)
Försöker ladda upp en bild men det funkar inte?!
Nu gick det plötsligt ;-)
Här ligger lilla snuttan och sover, 2 veckor gammal och rund som en tunna tihi. Nosen är helt svart nu, tydligen kan den komma gradvis på JR om jag förstått det rätt. När jag googlat bilder, liknar hon mest en labradorvalp. Hoppas verkligen hon blir en fin tjej, vi har allergi i släkten och JR/Labrador är väl inte de typiska allergihundarna. Men vi har stöd av ägaren om nåt händer. Det känns tryggt 🙂
30 åh vilken söt liten nos 😉