Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 4604 ggr
Mixie
0

Tiknamn förslag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får hem en liten tikvalp om två veckor och har inget som helst förslag på namn. Hunden är en prazsky krysarik, dock utan stamtavla, och ska mest vara till sällskap och lek! Hon är rätt tuff redan nu och vill gärna ha ett namn som passar på det! Hennes blivande kompis heter Hugo! Alla förslag är välkomna :)

//Mickan

[Forest]
0

Afrodite,Sol,Luna de är mina förslag gillar Sol mycket

htt
0

Vilda eller Henny? :)

Fridaaaa
2

Hundar blir i regel vad dem döper dem till säger dem ;) Och stämmer oftast bra tycker jag xD

Men Humlan, Lizzy, Wiska (Viska), Svea, Lova :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Charlott_
0

Så spännande! Vi har 2 PK:s här hemma ;) Väldigt speciella djur som skakar hela tiden :)
Men vänta till du får hem valpen så du får se dens personlighet lite mer. Då brukar namn falla :)

Men Tindra tycker jag är fint namn men de är finare med ett lite ''mindre'' sötare namn till dom så pluttarna :) Tex Sally, Molly m.m :)

Mixie
0

#4 åh vad roligt :) har du några bilder på dina? Tycker det är spännande att det är en så ny ras! Tack för alla förslag, vi får klura lite, hon kommer om en vecka ;)

//Mickan

lodjuret
0

Söööt! Min voffsa heter Ida så det är ju ett tips..eller Nelly, Harriet, Ronya, Malva m.m 🙂Lycka till med valpen!

Charlott_
1

#5 Här är på ena killen :)

Charlott_
0

#7 PK är ju Tejckisk råtthund :) Hans ''uppfödare'' inpoterade han ifrån Tjeckien :)

Mysisa
1

Grattis till valpen, har två prazskys hemma jag också, tiken heter Mi men det namnet får du inte ta för det är mitt :P Vad gillar du för typ av namn? Lite förslag: Härja, vilda, dundra, lita, aska, tia, mini, kalla, Nina, aya, Queen, princess,

minavitas.wix.com/kennel

Michaela-N
0

#9 Var du ironisk eller inte? Självklart kan TS låta hunden heta Mi, det finns det inget hinder för, plus att du borde känna dig hedrad om h*n väljer det namnet 🙂

Mysisa
0

#10 klart jag var ironisk, därav lipgubben :)

minavitas.wix.com/kennel

[Nothronychus]
0

Tsuki har jag alltid gillat:)

Bumsibum
0

Diva om hon e lite tuff  🙂

Tarotstollan
0

Eftersom det är en liten hund, varför inte "Petit" som betyder liten på franska.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

LindaBlue
0

Storm eller Åska hade varit roliga namn på en sån liten, speciellt om hon är busig och lite tuff. ;)

Emelie
0

Jag tycker Hedda passar bra till den lilla tjejen! 😃

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Mixie
2

Hennes namn blev Zoey! Hon har vart hemma sedan igår kväll och är helt underbar :)) Någon som vet, hon är en renrasig PK men saknar stamtavla och registrering i skk, ska hon då vara försäkrad som PK eller som blandras?

//Mickan

Mysisa
0

hon ska försäkras som blandras, för att försökra henne som pk behövs skk registrerings nr

minavitas.wix.com/kennel

smocken
0

Amy heter våran tikvalp :)

smocken
0

Såg inte ditt senaste inlägg. Vilket fint namn till en fin hund! :)