Ni med Schäfermixar, se hit!
Hej! Ni med Schäfermixar, jag har lite frågor till er :)
-Vilka raser är din hund?
-Hur aktiverar du din hund?
-Hur gammal är din hund?
Lägg gärna in en bild på eran hund också :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Nu har inte jag en Schäfermix utan en renrasig Schäfer, men jag kanske får svara ändå? ;) jag gör det iaf!
Hon aktiveras genom huvudsakligen spår och lydnad. Vi tävlar så det blir tävlingsinriktad träning. Försöker lägga minst 2 spår i veckan och 2 strukturerade lydnadspass varje vecka, men sedan blir det lite finslip eller länkningar varje dag när vi stannar någonstans på promenader osv. Utöver det så blir det lite trix då och då när jag har tålamod nog att faktiskt göra det, då hon inte är det smartaste hunden när det gäller sånt 😃 Men det blir även mycket tänk i lydnaden också då jag försöker använda shejping till så mycket det går :)
Och hon fyller 2 år i Maj :)
Lexi visar upp sitt rätta jag!
#1 Åh är hon redan så "gammal"? :P Känns inte som det var så länge sedan du fick hem henne :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ingen fara 😃 Tack för svar! hon är så fin "lilla" Lexi :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Min hund är en mix av Schäfer och rottwailer och lite lite Dobermann.
Vi brukar gå mycket skogspromenader och leka en hel del. På sommrarna åker jag och mamma ut på landet och släpper hundarna där dom får bada och springa loss. Aktiverar han även med hjärn leksaker. Där han får tänka väldigt mycket :P
Han blir 4 år i Augusti :)
#4 vad fin :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#4 Tack :) La dock ut den bilden i min presentation också, men har bara den på denna datorn då detta är min skol dator :( å min hdd ligger uppe med alla bilder :P haha

#2 känner det samma :P hon var ju bara en liten plutt alldeles nyss!
Sara har schäfer, jakt labrador och collie i sig :)
nu är hon så gammal så hon får välja själv hur långa promenader vi skall gå och ibland lägger vi korta spår eftersom hon tycker att det är så kul, när hon var yngre så körde vi lydnad och spårade mycket, Hon har varit mitt sällskap när jag varit ute och sprungit men det orkar hon inte längre.
Sara fyller 13 snart :)
Så fina hundar allihop! :)
Ha en trevlig dag!
8 åh vilken fin bild på damen ❤️Hon ser verkligen ut o njuta med vinden mot nosen 🌺
Fina hundar ni har allihopa :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har ingen schäferblandis boende med mig längre, hon fick bo kvar hemma hos min pappa men jag har haft hand om henne i fyra år.
Vilka raser är din hund?
- Hennes raser är ett mysterium då hon är en fd hemlös hund från Irland men det är definitivt schäfer i henne.
Hur aktiverar du din hund?
- Jag brukade aktivera henne med diverse olika grejer, hobbyspår- & lydnad, foderbollar, prommenader i olika terräng & ibland joggade sambon med henne. Vi hade henne också väldigt ofta lös då hon älskar att apportera saker som bollar och pinnar, simma gjorde vi även mycket på sommaren.
Hur gammal är din hund?
- Hon blir 5 år gammal i år (2013).
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian