Panik!
Hej!
Vill bara skriva av mig mest.
Vi bor i ett stort hus där det är 5 lägenheter. På vår sida har vi det inhängnat med staket så hundarna kan springa lösa. På framsidan har vi den stora grinden som vi alltid använder. Och på baksidan har vi en mindre grinde som är jätte jobbig att öppna, man måste lyfta grinden lite för att kunna öppna den..
I morse vaknade mamma vid 6, släpper ut hundarna och sedan insåg att Nemo är borta. Hon såg att den tröga bakre grinden var öppen, hur kan en hund öppna en sådan trög grind som man måste lyfta?. Hon springer in till mig och väcker mig och jag springer ut och letar. Den paniken jag fick går inte att beskriva. Utanför vårt hus är det en 50km/h väg men dom kör som idioter, långt över 50. Men efter en stund kom han småspringandes super glad tillbaka. Så hemsk morgon..
De jag tror är att min tjej granne har öppnat denna grind för att vara elak. Vet dock ej varför. Jag är jätte sur på henne sedan i sommras då hon passade mina råttor och jag insåg att det försvann smycken ifrån mig och jag hittade de hemma hos henne, Saker som hon säger sin pojkvän köpt, Men sådant går inte köpa utan bara beställa. Och jag har pratat med han å han har heller inte köpt något ^^ Tror knappast hennes kille vet hur man beställer så :S Sedan vält min moppe då den ej kan blåsa ner och sedan ge sig på våra hundar. Nemo kunde ju blivit på körd eller vad som helst! Dels är jag glad att han inte hade något halsband så han skulle ha fastnat i någon gren uppe i skogen.
Men han kom äntligen hem och va super glad som valigt 🙂
Vilken tur! Vet själv hur det känns med den där paniken som uppstår. Min hund sticker själv ut och busar ibland. x)
Ha en trevlig dag!
#1 Haha okej. Ja den paniken är hemsk :(