Kan vi smitta varandra ?
Hej ! Jag har en liten blandras hund som har mycket problem med mage och tarmar, han blir ofta dålig i magen om han har ätit typ torrfoder eller någon annan slags mat, själv får han bara färskfoder..
Igår kväll upptäckte min sambo att hunden var svullen/uppblåst/hård på magen, så vi gick ut med han och mycket riktigt så hade hans världens diarré och jag vet inte vad den kommer ifrån..
Inatt börjde han även spy, ska ringa till vetten och prata lite med dom..
Men nu till det "lustiga" när jag vaknade förut så hade jag också diarré + att jag mår illa, kan vi ha blivit smittade av någonting båda två ? ..
Finns sjukdommar som kan smitta, men jag tror du åkt på magsjuka som går nu. Eran hund vet ni redan om att han har problem med sin mage o det är bra om ni kollat upp detta.
Jo precis, men det är så lustigt att vi blir dåliga samtidigt…
Dock så är hunden bra nu men ingen mat för han än iaf, han hade ganska fast avföring förut..
kontaktar inte vetten ang detta nu eftersom han blivit bättre, skulle han bli sämre igen så ringer jag självklart :) hans allmäntillstånd är inte påverkat alls utan han är samma glada hund :)
Vi har ganska så stor koll på hans mage då han haft mycket problem och tarminfektioner osv = många veterinär besök ang just det
Det är just de att han inte har spytt förut så detta var nog något annat än han "vanliga" mage, sen att han blev så uppblåst med..
2 Min första katt jag skaffade när jag flytta hemmifrån vart sjuk vatten i lungorna och fick tömmas + fick antibeotika dropp, fick åka hem då han vart bättre men aktut sjuk och avlivades. Dagen efter låg jag i samma, åkte till sjukan och fick medicin samt vart inlagd då min vänsta lugna kanske behövdes tömmas men slapp det tack o lov. Läkarna och vetrinär sa att det kan inte smitta. Jag vet inte varför man drabbas av samma symtom/sjukdom, men det är inte helt ovanligt fast det ska inte "smitta" ;)
http://www.svf.se/Templates/Public/Pages/SearchResult.aspx?s=zoonoser
Nån annan kan säkert hitta listan på vilka sjukdomar som anses vara zoonoser, men magsjuka hör inte dit.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.