Ställa ut blandras med cec
Hej, jag har en nakenblandning. Hon ha CEC på höger öra. Skulle man kunna ställa ut henne i blandrasutställning ändå?
Dum fråga kanske, men vad är CEC för någonting?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Undrar med vad CEC är förnågot. Hittar inget om det när jag söker på google,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är när ett eller båda öronen är igentäppta. Antingen utan eller med hörselgång innanför. Det är mest mexikansk o peruansk nakenhund som har det ärftligt.
Hm, hon har det ju på vänster, inte höger :D
Länk så vi kan läsa om det?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#3 Kan du länka så att man kan läsa om det, eftersom det inte kommer upp något när man googlar? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har letat jätte mkt efter info om det men det finns typ inget. Ända jag hittat är detta typ. http://www.huacaviringo.com/artikelen/CEC/
7 nyfiken fråga som inte hör till din fråga/tråd men är örat normalt fast det är typ "igänväxt"? varför opererar man isf inte upp så den får normal hörselgång. Ang din fråga så har jag ingen aning det är väl en deffekt? ser du utställningar där man får ställa ut blandras så skulle jag helt enkelt ringa/maila dom o höra om man får ställa ut med en hund med CEC/deffket :)
Öron med CEC är oftast bara en hängande trekant typ. Alice har ingen härselgång på insidan. Vet sa att det inte va någon mening att operera upp om hon inte fick problem med det. Det är ovanligt att höra om CECs eftersom uppfödare som får sånna i kullen oftast tar väck dom valparna på en gång för dom vill inte att det ska komma ut att det finns sånt i deras linjer.