Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2730 ggr
[Vargnatt-]
0

Gillar kramar?

Jag måste vara lite nyfiken, gillar era hundar kramar? Glad

När vi gick valpkurs med Aramis sa nämligen en av kursledarna att hundar inte gillar att bli kramade, men Aramis älskar kramar! Han brukar vara halvt uppe i famnen på en och lägga huvudet på ena axeln också får man krama om honom Glad

Luddesmatte
0

Ludde - Absolut.
Railey - Han somnar av det.
Zippy - Absolut inte, han kravlar sig bort.
Galathil - Han blir chiuaua när man kramar honom, aj aj tung hund.

AnneN
0

Velvet älskar att kramas för det innebär ju att hon får ens fulla uppmärksamhet =) men om det skulle komma en helt främmande perosn och direkt försöka krama henne så är jag inte helt säker på om hon skulle uppskatta det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

empan-hampus
0

Ja Detso gillar att bli kramad, han brukar lixom lägga sitt huvud på min axel!

Gullan402
0

Ja, mina hundar älskar det. Det är tur eftersom barn gärna kramar hundar och mina barn är inte ovanliga i det avseendet.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Johanna
1

Bella gillar att bli kramad på…ibland.

Roxie.. nja… inte direkt.. hon vill helst bara pussas :) men jag tror att det beror mkt på att hon blir så jädra uppspelt, så att kramas blir fel..
hon blir stel o slingrar sej som en ål om man ska kramas…

sen kan båda hundarna komma o ligga m matte lr husse i sängen/soffan o så gärna bli kramade på…bara det är lugnt

så, mina hundar gillat att kramas ibland, men allra helst pussa ihjäl folk..

spikes
1

Det är ju olika från hund till hund, en del hundar kan vara känsliga för kramar och se det som något hotande…vilket också är fullt naturligt i deras värld.

Mina hundar kramas gärna, men inte med vem som helst, och Snodden vänder ofta på sig och backar in mellan mina ben,då ska man kramas från det hållet i stället för nos mot nosGlad

silverorm
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jodå! Våran Missy älskar att bli kramad! Hon lägger sitt huvud på ens axel och trycker sig intill så nära hon kan! Även främmande människor (de då som är hundälskare) brukar oxå få ge henne stora kramar!Glad

madspaze
1

Min äldsta har aldrig varit förtjust i någon form av närhet, nu på senare tid kan man krama om henne i någon sek men sen går hon.

Min yngsta, hon kan man krama jätte länge, hon brukar själv komma och vill bli kramad, burrar in huvudet och om hon kunde ligga i knät och vilja bli kelad hela dan.

Jag tror att det kanske har med, de Valpar som när de varit hos uppfödaren fått mycket närhet och ompysslad och gosad sedan pytte små(av männiksor) att det är dem som tycker om närhet av människor, de andra som inte tycker om det kanske är dem som inte fått så mycket närhet.

[jejjas]
0

Sannie bara älskar kramar hon lägger sitt huvud på axen *L*

spikes
0

8,det har att göra med deras personlighet, precis som vargen så är en del helt enkelt mera sociala än en del andra…..en del gillar att kramas framifrån och en del som Snodden eller både ock…men man ska aldrig glömma att en hund kan alltså uppleva det som hotande//skrämmande att kramas framifrån, det är många olyckliga barn och vuxna som har blivit bitna pgr av det, fast hunden aldrig visat sånt beteende förr.Man måste helt enkelt lära sig att hälsa på hunden på rätt sätt.

Man kan inte begära det utav hunden eftersom i deras värld är det fullt normalt att  vika undan eller försvara sig vid hot,min uppfödare för att ta ett ex, har alltid gosat och hållt på med sina Valpar, men en del är ändå mera känsliga för det, och det måste man respekteraFlört

Blandisfantast
0

Alla mina 3 hundar blir gärna kramade av MIG, men min äldsta hund (Teddy), tycker inte om när min son ska göra det på han.

Hundar tycker ju att en kram är hotfullt. Teddy gillar inte heller när jag och min sambo kramas, utan han försöker då separera oss då.

Bim
0

Zora älskar kramar! ;) Fast när man kramar henne så kan man räkna med att bli blöt i ansiktet.. av pussar… Hon kan bli kramad när som helst av vem som helst!

Zelda älskar också kramar när hon är på goshumör! Fast hon är mer "vild".. Om en okänd männsiak skulle komma och krama zelda så skulle hon typ svima av rädsla.. :/

rulda
0

Tusse är inte helt förtjust i kramar. Han vill gärna vara nära men inte att man håller armarna runt honom.
Om jag inte står upp. Då räcker jag ut armarna och säger "Tusse ska vi kramas" då hoppar han upp på två ben och lägger tassarna omkring min midja. Då får jag krama honom :)

minja
0

Min gillar inte om man kramar honom annat än om man kommer hem då han är glad. Han har inga problem med att vara nära annars han gillar att ligga nära och mysa men han spänner sig och viker undan blicken så då vill jag inte tränga mig på. Men pussar gillar han Kyss och att man lekbrottas med honom.

madspaze
0

#10 det ligger någ mycket i det du säger! Alla hundar är olika och alla har olika personligheter.

Glad

AnnL
0

Silver kommer ofta upp i knät och vill gosa och kramas. När vi ligger i sängen har han gärna sitt huvud på min hals eller eller för in huvudet under min nacke. Är jätte mysigt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

sagalisa
0

Mina hundar söker sig med tll mig för att kramas eller få massa kel. det är det bästa som finns enligt min tax när man skämmer bort henne med massa pussar och klappar, hon kan ligga i flera timmar och bara njuta=)

lisinda
0

Min sheltie älskar kramar, hon brukar somna i famnen. Min cocker kan kramas en stund. Labbe/stövare hon kan aldrig vara stil när man kramar henne.

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

[madelaine]
0

Harry älskar kramar, slutar man krama kyper han efter och vill ha mera.
Lily är inte så mycket för just kramar, men sitter gärna i knä eller ligger nära och blir kliad på magen :)

[Forest]
0

Vilken gammal men trevlig tråd :) Så här svarar jag med Enja helt klart hon är kramfia nr 1 hon kramar tillbaka genom lägga sin tyngd imot än, Donna nja fast hon gillar bli kliad o sova nära men kramar är inte hennes grejj Flört

AntoniaUtanX
0

Min Tessie blir gärna kramad, om hon själv får bestämma hur, när och var, hahaha

Slänger jag armarna om henne, så kan det hända att hon drar ifrån. Men några minuter senare lägger hon tassarna på mina axlar och bökar ner huvudet i bröstet på mig <3

Fridaaaa
0

Nja ibland, av oss och min sambos småsyskon i alla fall :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
0

Min hund älskade att kramas när han levde. Skulle han kunnat skulle han alltid vara i famnen på någon villig människa. Flört