Vad för raser?
Det måste vara en ganska stor ras till i alla fall, papillon ska ligga på 28 cm i mankhöjd och chihuahua på 15-23 
Jag tycker mig se vallhund i henne, kanske aussie eller bc. Vavva ser jag inget av.
Har hon visat några vallbeteenden?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag tycker med det ser ut att vara vallhund i henne-
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
innan du fick hem henne så har du väll fått träffa någon av föräldrarna eller?
#4 Har inte så stor koll på vallhundar och deras beteenden. Vad är typiskt för vallhundar?
#6 Absolut! Fick träffa hennes mamma och hennes syskon, och hennes mamma var ganska liten, ungefär som en papillon men med ett utseende som chihuahua. Hon var en blandning mellan de två, och de sa ju att hennes pappa var samma blandning, men nu i efterhand tvivlar jag starkt på det. Men hennes mamma var iallafall liten, så ifall hon parat sig med en större ras så kanske Iva blir mellanstor.
7# aha okej,då förstår jag :)
#7 Det beror lite på om det är kroppsvallare eller en ras som "eyear" dvs försöker stirra ut vallningsobjektet.
Min BC-mix var fullt upptagen med att försöka valla alla mina utekatter (de var lagom roade), hon försökte få dem att hålla ihop i en grupp.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
jag tycker fortfarande jag ser mycket sheltie i henne!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nu har jag inte sett så många sheltievalpar, men om jag går på utseende o inte storlek så skulle det absolut kunna vara en BC vappe.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#10 Men om det är aheltie, hur förklarar du då storleken 
#12 Shelties är väl i den storleken? 
#13 Dom ska inte vara så stora, vid fem månader kan hon bli nån centimeter till också och 40 cm är stort för att vara sheltie.
#12 det är en blandras ;) ett exempel: Bernhard är shih tzu, lhasa apso, bichon frise och tibetansk spaniel, och alla deras mankhöjd är ca 25-30 cm, och Bernhard är typ 35-40 cm.. Så det kan bli hej vilt :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#15 Men shelties bör inte uppnå en mankhöjd av 40 cm, det är det som är grejen!
#16 jag vet, men inte någon av Bernhards raser heller men ändå är han mycket större :) har även hört att blandraser har en tendens att bli mycket större än raserna i hunden, men sanningshalten i det vet jag inte..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har sett förvuxna både papillon,vavvor och shelties. Går jag på bild skulle jag gissa iaf på boder collie valp, det finns mindre bc sett ganska många små BC en nyligen hon är bara 43 cm hög 3år gammal :)
Ts varför inte på skojj skull göra DNA test o se om det är andra raser som döjer sig i din hund. otroligt söt är han :)
#18 Jag funderar på det faktiskt.. 
19 :) Jag tror det är rätt kul vem vet kanske testet visar att det faktist bara är dessa raser som ufd tala om. Jag vet att det står här inne lite vart du ska vända dig för detta test, alla raser kan de inte se men tror inte någon av din hundsraser är så ovanliga utan kan spåras via DNA
Det var inte heller så dyrt, sök lite här inne på kanske dna test o se vad du får upp 
#20 Ska ta och göra det!
Bara det inte är alltför dyrt så.
Kan ju tillägga att hon väger kring 9 kg nu, hon har vuxit lite till.
# 16
Heterosiseffekten kan göra avkomman större än sina föräldrar, används i avel på t ex grisar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Tycker också de ser ut att vara sheltie i henne. Vimmlar ju av höga stora shelties även om rastandarden säger något annat.