Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 1008 ggr
Helene+Keno
0

Storpudel/Bearded collie

Jag skulle vilja ha kontakt med andra som har en hund med raserna Storpudel/beardedcollie. Min heter Keno och blir 9 år i oktober. Han är köpt i Skinnskatteberg och jag skulle vilja ha kontakt med någon som har/ eller vet någon som har syskon till denna hund. Det skulle vara kul att se hur hans syskon är. Hoppas på svar.

Helene Rös i Kristinehamn

PiganX
0

Tror att min familj kan ha ägt ett syskon till din hund, men jag är inte helt säker. Han hette Gibson och var en blandning mellan storpudel och collie, världens finaste hund med härligt temperament. Dock vänligt osäker och rädd av sig, vilket var synd. Tyvärr lever han inte längre.

Har du bilder på din vovve?

[Forest]
0

Synd att jag inte har bilder på fd grannens hund han bör vara i din hunds ålder, samma blaning. Han var iaf grå o vit stor härlig älskade att springa på åkrarna och kom gärna på besök hos oss (utan mattes vetenskap). Ända som han var mycket rädd för var åskan.  Snäll att borsta,klippa och bada, lung bra med allt o alla.  Det ända kruxet var att hans päls kunde tova snabbt på våren o hösten då det var fuktigare ute. Ser gärna bild på din hund o hoppas du hittar andra med denna blandning även syskon.

Har ingen aning om vart han var född, hans ägare gick bort och han flytta till hennes syster det är allt jag vet.