Liten + Stor ras
Såg en insändare i en gammal hundtidning där någon berättade om sin blandras som var blandning mellan Chihuahua och spansk vattenhund. Blev väldigt förvånad att någon skulle korsa dessa två då de är ganska stor skillnad på storleken på de raserna. Vilken av raserna tror ni tiken vs hanen var? Blir det inte väldigt svårt för hundarna när dessa två paras?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Gissningsvis så var tiken den större rasen och jag hoppas ju att det inte var planerad avel utan att det blev tjuvparning.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 förhoppningsvis.
I mitt närområde finns en labbe/tax= jättelång labbe.
Har även sett schäfer + västgötaspets = mindre knubbigare schäfer.
tror samma som Anne att tiken var den större varianten o hanen mindre, men jag har sett att det finns många fiffiga hanar o tikar där hanen lyfter upp lilla tiken o får till det. De får till det om de vill.
Vet en som hade korsning mellan labbe, schäfer och tax :/ Pappan var tax
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Finns en bloggare som har en hund som är Rottweiler, Doberman, Pekinges, lhasa apso och Papillon. :P
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Jag har en liten spansk vattenhund/chihuahua och i detta fallet så var mamman spansk vattenhund och pappan var chihuahua. :)
#5 Vad heter bloggen? 
hmm man kan ju hoppas dessa parnigar är tjuvparninga gilla inte att man blanda hundraser hur som helst.
ha en bra dag. kram
den konstiga blandningen jag hört om, och som var en tjuvparning tack och lov, är gran danois/tax.. kan inte ens föreställa mig hur de valparna blev..
Jag hade en kund i butiken som hade en korsning mellan jack russle och rottis. Men där var det mamman som var jack russle.. har lite svårt att se det framför mig liksom. Men detta var en tjuvparning.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
# Naturligtvis var det en tjuvparning, hur många erkänner att de medvetet buskavlar?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.