Pensionär och hund bitna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16016166.ab
Stakars dom 
Vad tycker ni att polisen skulle/ska göra med denna hund som har anfallit?
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Huden har gått till anfall förr och ägaren kan inte hålla koll på den utan den lyckas smita. Som jag ser det finns det två alternativ.
1 Mentaltesta hunden, är den frisk så ska den omplaceras till kunnig hundägare är den inte frisk avlivning.
2. Avlivning direkt utan mentaltest.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Blir irriterad på att de generaliserar alla kamphundar som aggressiva! :S Inte konstigt att så många är rädda för dem när media håller på och lägger vikt på vad för slags hund det handlar om!
Vem är ägaren till hunden? Jag tycker att ägaren borde straffas och inte hunden. Den går säkert att rehabilitera (ge den till Ceasar Millan
).

jag fattar inte hur ägaren till hunden kan ha så dålig koll på sin hund efter att h/n redan attackerat en annan hund tidigare 
You can't spell Bitchy without Itchy
Blir bara så ledsen. Stackars lilla hund och dennes matte…
Omplacera, mentaltesta, avliva… Låt den inte komma åt fler stackars hundar!

Min första fundering är faktiskt, vad gjorde den lilla terriern för att den andra hunden skulle attackera efter en stund? Om den vore väldigt aggressiv borde den väl ha attackerat direkt?
Jag tycker det dels bör göras tester för att kolla om hunden är mentalt och fysiskt frisk, är den det så omplacering eller munkorg + kurs för hundägaren!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Om man ska lita på Aftonbladet så tolkade jag det som att ägaren till den attackerande hunden hade konstaterat att den hade rymt och sedan legat på soffan hela dagen.
Skulle min hund rymma hade jag anmält den försvunnen och sedan letat tills den kom tillbaka, vilket jag tolkade det som att ägaren inte hade lagt så stor möda på.
Detta är en hund som tidigare gått till attack och skadat annan hund, dessutom allvarigt båda gångerna. Vad tycker jag man ska göra med denna amstuffblanding, munkorg och koppletvång kolla mentala hälsan omplacera eller lär ägaren hur hon ska träna sin hund att må bättre.
# 2
Var generaliseras det om kamphundar o deras aggressivitet?
Menar du på allvar att man inte skall få skriva ut rasen på den anfallande hunden?
Vad har CM med saken att göra? Vill du att fler hundar skall misshandlas o missförstås?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
– Hade jag vetat att det var en kamphund skulle jag aldrig försökt hjälpa den, säger Xxx. <--- Klippt från artikeln och det är generaliserande i alla fall i mina ögon.
Och alla anser inte, som du tycks göra, att Ceasar Milan är en dålig hundtränare.
# 9
Att du ser upp till CM är tyvärr inte bara ditt problem, det blir ett problem för din hund o alla som du o din hund träffar.
I min värld så har hundtränare utbildning o kompetens, vilket CM inte har.
Vad artikelförfattare skriver brukar sällan ha relevans för sanningen.
Jag har flera AST o Staffar med vidhängande mattar o hussar i närmaste bekantskapskretsen, de fungerar som vilka hudar som helst o har inga behov av att dra på sig offerkoftan för skriverier i pressen.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#10 Skrev aldrig vad jag tyckte om honom….
Du frågade efter var de hade generaliserat, vilket jag visade. Och nummer två tyckte det var fel att generalisera vilket även jag gör.
Det är inte någon härinne som sagt något nedlåtande om kamphundar det kommer från artikeln.
Om du inte tål svar på dina egna frågor så behöver du ju inte hoppa på andra.
#10 Herregud människa, take a chill pill