Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1368 ggr
[madelaine]
2

Hundmöten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste dela med mig av dagens stora framsteg!
Vi har kämpat i månader nu med att försöka få Lily att inte göra utfall vid möten av andra hundar. Husse vill knappt gå ut längre då han tycker att det är jobbigt och pinsamt när hon skäller, medan jag har läst i timmar, frågat runt och även tagit kontakt med en instruktör för att boka in en tid för privatträning efter nyår.
Men! Skam den som ger sig - Idag, nu senast när vi var ute, passerade vi TRE olika (för henne okända) hundar, och det gick hur bra som helst! Ett skall vid första mötet då den mötande hunden skällde, men därefter inte ett knyst! Spänd blev hon, men inte på långa vägar så som det brukar bli. Och matte… ja, jag var så glad & stolt att jag nästan blev tårögd ;)
Det känns verkligen helt fantastiskt när man äntligen märker resultat och gör framsteg, och jädrar vad det ger motivation till att träna mera :)

Frida B
0

vad härligt att höra, det är alltid otroligt kul när man ser resultat av träningen :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

AnneN
0

Vad roligt att höra att er träning ger resultat Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idaah
0

Vad roligt att läsa att det går framåt med er träning. :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

vallhund
0

GGrattis!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[madelaine]
0

Tack ska ni ha :)

lodjuret
0

Vad roligt att det gick bra! Fokusera på det bra så ska du se att problemen försvinner Glad

[madelaine]
0

:)
Vi har haft nåt "bakslag", men jag själv är inte alls lika stressad  och har en annan inställningn än innan vid hundmöten och det i sin tur gör att Lily inte heller blir lika stressad. Vi har ju en bra bit kvar, men kul som sjutton är det att gå ut och vara taggad istället för frustrerad ;)

lodjuret
0

Ja, visst! För vi ägare påverkar ju våra vovvar mycket genom vad vi förmedlar för energi till dom. Om vi är stressade eller osäkra så blir hundarna också det.
Dom är ju våran spegelGlad

Fortsätt att tänka på hur du själv reagerar och vad du har för inställning för det är avgörande för hur hundmötet blir.