Äter ALLT efter kastrering
jag börjar bli orolig.
Han har aldrig ätit saker när jag inte är hemma men sen jag kastrerade honom för 2 veckor sen så har han ätit upp två skor och en IKEA kasse, han kräker upp det igen, men jag är rädd att han ska skada sin mage och jag vet inte varför han börjat med detta konstiga beteende.
Hur ska man bete sig??
Vill inte att han blir sjuk
understimulerad. Kastrerade hundar blir ofta aktivare än innan. Så ge den lite huvudaktivitet.
Se till att det inte finns något i närheten som han kan äta på.
1 men tar det inte lite längre tid än 2 v för hormoner o sånt att rinna ur kroppen?
TS jag har ingen aning om men visst låter det knepigt att han går på sånt som skor o mindre ätbart, han ar aldrig vart på skor o sånt? Som 1 säger så kan det vara dags att kanske aktervera han mer lägg lite spår det brukar trötta ut bra.
okej, nä han har tuggat lite på skosnöre innan men han har inte ätit upp saker, vi gör jätte mycket när vi är ute, söker godis i träd, tränar leker och har oss.
Han har en aktiveringsboll också alltid är framme, vet inte vad som flugit i honom,
3 hur akterverar du han annars förutom akterveringsbollen?
Vad gör du innan han ska bli lämnad själv?
Jag går ofta en längre promenad och kör lydnad under promenaden med hundarna, sen lägger jag ut ett litet spår antingen ute eller inne. visst det tar oss 2 tim som jag får planera men ofta är det på eftermiddagen som hundarna får vara själva i 2 tim så jag har gott om tid att göra detta.
har han bara en aktiveringsboll som aktivering? Du måste börja göra något med honom. Hur mycket motion får han? hur mycket hjärn gympa?
både rottisen o labben är aktiva raser som behöver stimuleras med aktivering. Lägg spår låt dom söka efter saker mm mm
som jag även skrev i mitt inlägg så gör vi massa saker under vår promenad
söker godis i träd, tränar, leker och har oss.
Vi är ute på promenad ganska mycket, jag vet att de behöver aktivering, jag har haft rottis innan också så jag vet vad som krävs.
Dock har jag inte varit med att de äter upp hela skor osv
6 en orsak kan oxå ha med halsmandlarna så det kan vara något att kolla upp. Att söka godis i barken är inte så jätte krävande att köra testa att lägga ut lite svårare spår :)
#7 okej, jag har inte lärt mig hur man lägger spår än, vi ska komma igång med det till våren, men jag tror inte det handlar om att han e understimulerad för vi gör ganska mycket och framför allt nu när jag är helt ledig så är han med över allt och så fort vi kommer hem så ligger han helt utslagen, sen ska jag gå och träna 1 h och då händer det ofta saker…
Tycker att det är kontisgt att det kommer från igenstanns..har aldrig hållt på så innan nämligen, men visst har har blivit väldigt nära mig sen han kastrerades, vill helst krypa under skinnet på mig, vet inte om det har med det att göra?