Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1299 ggr
Fridaaaa
0

Bra för stela leder?

Tänkte börja ge Lillan något som är bra för stela leder och muskler :)
Märkt att hon har börjat bli småstel om hon sovit länge.

Någon som har bra tips?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DeniceP
1

Färskfoder och BARF är alltid bra för lederna, jag ger det till min seniorpudel, tillsammans med glucosaminpulver och laxolja! Fungerar kanon!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Fridaaaa
0

#1 Kan inte ge färskfoder, för har jätteliten frys. Så går inte, annars hade jag gett det för länge sedan :)

Har beställt ett pulver nu som ska vara bra för lederna :)

AnneN
0

Glucosamin (stavas?) ska väl vara bra för stela leder? Har för mig att det bland annat brukar rekommenderas till hundar med artros.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

#3 Ja det har jag beställt hem nu :D Kommer nu i veckan :)

[Forest]
0

Det kan oxå vara bra att kolla upp hos en vetrinär jag tänker så att hon inte har för ont elller någon inflammationen i någon led. Vad jag vet oxå är bra är laxolja eller sälojla med högre omega 3.

[Timantis]
0

grönläppad mussla är bra. Men glycosami är säkert lika bra.

Fridaaaa
0

#5 Har pratat med en veterinär redan :)

[Forest]
0

7 fint :) Jag skulle ge glycosami o fiskolja hon ser ju vältrimmad ut o det ska du vara glad över annars är ju Övervikt en sak oxå att fundera över. Men som sagt jag ser Lillan som mycket välslimmad hund :)

Fridaaaa
0

#8 :) 
Åh tack ska du ha Glad. Ja vi är noga med att hålla bra hull och hålla igång henne.
Hon är stel på morgonen innan hon har kommit igång att röra på sig, sedan går det över. Hon är ju 5 år gammal  nu, och det är riktigt kallt ute. Så hon har täcke på sig ute :) Så bra att börja med det i alla fall. Skadar ju inte, Har beställt hem så kommer i veckan. :)