Tappat hår runt ögonen
Elvis (amstaff/staffordshire bullterrier) har tappat hår runt ögonen, kliar sig bedrövligt och har en reservation på hudsjukdomar på försäkringen.. vill inte göra nått onödigt hos veterinären, vill bara få reda på vad det är och börja behandla det isådana fall. är det någon som vart med om samma sak?

Kan vara ohyra, demodex, allergi eller vad som helst… Enda sättet att få reda på vad det är som orsakar detta är tyvärr veterinärundersökning.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Varför har reservation för hudsjukdomar? Orsaken kan kanske ge dig en ledtråd. Du lär inte få en diagnos via ett intrenetforum. Som djurägare har du skyldighet att se till att en sjuk hund får vård.
Var i landet bor du? Nån av oss kanske kan tipsa dig om en bra veterinär.
Lycka till!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#2: I en tråd på Bullhundar skriver TS såhär:
"jag har elvis försäkrad hos Agria, när han kom till oss tuggade han på tassarna, pga stress ( vi var det fjärde hemmet) till han när han var 11 veckor.. så de är inte så konstigt, jag berättade att han tuggade på tassarna till en tant på Agria, som hon så fint skrev ner i journalerna.."
Och att det är av den anledningen reservationen finns.
Du skrev nyligen att det var något med tassarna med o nu även ögonen jag skulle göra en koll hos vetrinären, kolla både ohyra och allergi.
har fått många vänliga svar, och självklart ska jag ta itu med det här! ringde vetten idag och hon sa att jag skulle byta foder till robur lax och ris. sen ska jag boka skrapprov och blodprov och alltihopa! :)
och vad jag ville få ut av att skriva ut det på internet var ifall någon annan hade vart med om samma sak eller vet något om det.. och jag har fått jättebra svar! :)
#5 Vad gav veterinären för anledning till att du skulle byta till Robur lax och ris?
5 ris reagerar många hundar på om de är matallergi dom har, jag skulle någ se efter ett foder som helt utan spannmål och där räknar jag in även ris.
hon hade rekomenderat det till andra som har allergiska hundar, vilket hon trodde att just elvis var.. okej, har du något bättre allternativ? =)
8 det beror på allergi är det spannmål så finns det nu mera flera spannmålsfria foder bla orijen,acana,taste of the wild
#8 att Gissa att en hund är allergisk kan vara rätt så dumdristiskt, då en allergiutredning kan ta rätt lång tid. Bäst är nog att ta hudskrap och kolla den vägen till att börja med, för att så fort som möjligt få hjälp med klådan för hunden
Matallergi är inte så vanligt att hundar har, men ofta något som vet antyder för att sälja sina foder.
Titta på BARF iFokus för länkar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.