Förbjuda hundar :S
Det är ju sjukt! Var bara tvungen att lägga upp detta!
Helt galet anser jag!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
sjukt! snacka om egoister 

Börjar med att säga att jag är inte rasist och har inget emot muslimer!
Men ska man vända på det så kanske man ska förbjuda muslimer istället för vill de förbjuda hundar så kränker de ju alla oss hundägare!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Herregud… Detta hoppas jag inte kommer gå igenom.
Säger som AnneN, vi hundägare blir kränkta utav dem nu.
Håller med #3
Ja, det är helt otroligt att förbjuda hundar i en stad. Jag menar, då kan man väl flytta ifrån landet om hundar är det vidrigaste som finns.
Men jag hittade väldigt kloka ord från en muslim (ScanDivaBaloo) i diskussionen också. (Tog mig friheten att översätta, vet att folk kan ha vissa svårigheter med norskt skrivspråk
)
"Jag är själv muslim och blev född som en. Min religion är viktig för mig och det kommer den vara för resten av mitt liv, men detta är det mest idiotiska jag någonsin har hört. Jag äger själv en hund och det är inte den första jag har ägt. Fast det inte är vanligt eller tillåtet i min religion så har jag fortfarande hund och kommer ha dem så länge jag lever.
Jag har inte läst koranen själv och sett med egna ögon att det står att hundar är förbjudna, nej, men jag tänker däremot att Allah skapade allt och han skapade oss alla lika. Det är det JAG tror på, och att hundar är orena djur tror jag inte alls på, det har helt säkert en hundhatare kommit på, och sen har det spridit sig."
Såna människor tycker jag om 
3 oh där har du så rätt AnneN du satte huvet på spiken, jag är inte heller rasist eller ser snett åt andras tro, tvärtom kan jag gilla o nyfiken på hur deras tro är. Men ska man anse att hundar är så skitiga djur de behöver väl för 17 inte ha dom hemma hos sig änds. Sen kanske man skulle höja nu kraven lite mer på hundägare att plocka upp hunskiten. Sen höja även kraven på folk som kastar skräp,fimpar,snus mm ute 
Jag har haft, och har, många muslimska vänner och bekanta och har själv läst koranen (dock ej på arabiska). Inte någonstans står det om några förbud av något slag. Bara ett stort antal råd om hur man skall uppnå andlig renhet. Viktigast är kärleken till Allt. Islamism däremot har skapat tvingande och förslavande lagar, genom tolkning av texten för att styra ett folk. Hundar som lever ute i osanitär miljö som brukshundar och boskapsväktare bör man ju givetvis inte ha i samma hus som man äter och sover. Hundar används även av muslimer, men de bör inte leva med dem av hygieniska skäl. Islamister har förbjudit. Som en muslim förklarade en gång: "Jag äter hellre gris och kan fortsätta följa Profeten, än svälter ihjäl och vägrar världen min kärlek. Det vore ett brott mot Gud." Jag tänker ofta på de orden när jag hör "muslimhatet" som frodas.
Jag har haft, och har, många muslimska vänner och bekanta och har själv läst koranen (dock ej på arabiska). Inte någonstans står det om några förbud av något slag. Bara ett stort antal råd om hur man skall uppnå andlig renhet. Viktigast är kärleken till Allt. Islamism däremot har skapat tvingande och förslavande lagar, genom tolkning av texten för att styra ett folk. Hundar som lever ute i osanitär miljö som brukshundar och boskapsväktare bör man ju givetvis inte ha i samma hus som man äter och sover. Hundar används även av muslimer, men de bör inte leva med dem av hygieniska skäl. Islamister har förbjudit. Som en muslim förklarade en gång: "Jag äter hellre gris och kan fortsätta följa Profeten, än svälter ihjäl och vägrar världen min kärlek. Det vore ett brott mot Gud." Jag tänker ofta på de orden när jag hör "muslimhatet" som frodas.
#ofrivillig dubbelpost grundat på seg telefon.
#0 Det låter ju helt knas!?! Håller med #3, tog orden ur munnen på mig!
Jag har flera muslimska vänner o en av mina närmaste vänner är muslim, men det hindrar inte henne från att sitta på golvet o hångla med mina hundar! ;) Och så har jag en annan muslimsk "vän" som inte vågar röra mig för att jag har hundar. Så det är väldigt stor skillnad på muslim o muslim.
Tvättäkta muslimer äter ju "renat kött" som jag på senare tid förstog var det var, En kompis berättade att renat kött för dom var att det var någon som först hade typ bett några böner eller vad de var sen så fick kon (vi säger att det var en ko, även fast dom använer alla djur till det här som dom äter) snurra runt i en slags tunna där halsen spilldes på blod medan kon fortfarande levde sen dödade dom den. Så pådet sättet jag förstog på så måste djuret ha varit spillt på blod medans det levde innan de åt det.
Jag vet inte om ALLT detta är sant men jag tror det mesta är det då det var hennes pappa som hade sagt det o visat klipp på det på youtube för henne. Hon visade även mig klippet typ en millisekund innan jag gick o la mig med öronproppar.
Jag skriver detta så jag undviker missförstånd, Ingen av dom njuter av att se ett djur lida, faktum är att hon mådde riktigt dåligt efter att hon sett videon eller det lilla hon såg då hon snabbt stängde av den
Fast man kanske skall ta det med en nypa salt med tanke på bloggen den kommer ifrån
Det kommer ju i vilket fall inte att hända något bara för att en enskild, lokal politiker uttalar sig, och den personen talar ju verkligen inte för alla muslimer.
≧◔◡◔≦
#12 Tyvärr har både judendom och islam så fruktansvärt korkade regler att jag nästan spyr, så arg som jag blir. Ja, köttet de äter måste vara kosher eller halal (stavning?), vilket betyder att djuret måste, utan bedövning, förblöda. Det gör man genom att först vända djuret mot Mekka om det ska bli halal, ska det bli kosher (för judar) så skippar man det såklart. Sen läses en bön över djuret, och den hålls fast genom att den spänns vid som en metallbur. Långsamt skärs struparna av, och djuret blir nästan halshugget som av en giljotin underifrån. Sen väntar man tills de förblöder, vilket kan ta uppemot 10 min om djuret har otur. Judar och muslimer påstår att djuren blir medvetslösa direkt, och det ligger ingen sanning i det alls. Det finns filmer på dessa grymma ritualer. Man kan se hur kon lider något så fruktansvärt, den vill skrika/råma men den kan inte. Luftstrupen är av.
#14 Så hemskt att man undrar vad dom fått det ifrån!?! Jag menar man tänker ju inte direkt "jaa!, vi tömmer kon på blod medan den lever innan vi äter den"
Tillägg: Halal var det det hette. mycket ohumant!
För det första så är den artikeln väldigt vinklad. Jag har läst nyheten i sin helhet dock inte i den islamofobiska sidan i TS om att den muslimska politikern hade ett förslag om att inte ha hundarna hemma eftersom han ansåg att det inte var humant att fängsla djur. Inte för att det kränker islam.
#14 Det stämmer inte det du skriver om slakten. Båda korser och halal fokuserar på att djurets strupar skärs fort med en väldigt vass kniv. I Sverige måste djuren bedövas innan, gäller även halalslakt.
Något viktigt att komma ihåg är ju att inte alla muslimer ser hundar som "orena".

#17 Ja man ska absolut inte dra alla över samma kam, känner en del som är muslimer och själva är hundägare, mycket bra sådana dessutom 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Dock anser jag att kommer dem hit till Sverige, ska dem anpassa sig här också och inte försöka styra.
Dem har redan tagit bort bland annat firande i kyrka i skolor bland annat.
Man får ta seden dit man kommer
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#19 Var har "dom" tagit bort (examens?)firande i kyrkor?
#20 Typ i hela Sverige. Du får inte sjunga nationalsången t.ex på avslutningar längre. Helt sinnessjukt.
Har stått i tidningar.
#21 Fast jag skulle vilja veta vad du grundar din fakta på, för jag har nämligen aldrig hört talas om det. 
Bara att lyssna på nyheterna nu i veckan då det varit debatt om hurtillvida adventsfirandet får förekomma under skoltid……..
Det är tydligen helt ok att vara stolt över att vara muslim, jude, buddist, hindu, norsk, amerikan osv, men är man stolt över att vara svensk och över svenska traditioner så är man rasist.
Lite OT ledsen TS.
Tycker nog inte att det är speciellt mkt att uppröras över att en person vill förbjuda hundar, sverige är ju trots allt en demokrati, och jag skulle vilja se det parti som vågar gå iland med det förbudet;0)
#22 Lyssna på nyheterna bland annat så hade du fått veta det :)
Det är massa såna debettar och amssa dem har fört in vilket jag tycker är helsjukt då dem får faktiskt anpassa sig efter våra skolor och traditioner om dem kommer hit. Blir förbannad när vi ska behöva anpassa oss till dem :S
(förlåt för OT!)
Nu gäller ju texten Nederländerna och inte Sverige men jag har svårt att tro att det skulle gå igenom där bara för att en politiker vill.
Fridaakesson,
1. TS handlar om Nederländerna, inte Sverige.
2. Att anpassa sig eller som det du kallar att ta seden dit man kommer innebär inte att förneka sina traditioner och börja anamma andra traditioner och seder. Ta seden dit man kommer är att man skall följa svea rikes lag och vara en bra medborgare, enligt mig .
3. Alla i Sverige firar inte nationaldagen, fira jul och påsk eller ha hundar hemma.
4. Det är inte muslimer som ville ta bort skolavslutningen i kyrkan. Det är ateister och humanister som vill det. Ändå har muslimer rätt till att säga sitt ord i det demokratiska Sverige. De är inte mindre svenskar bara för att de är muslimer. Yttrandefrihet är en lag som gäller i Sverige och alla får tycka hur de vill så länge man inte bryter mot någon av svea rikes lag.
5. Jag följer svenska nyheter och aldrig hört talas om att det är muslimer som inte vill fira skolavslutningen i kyrkan.
6. VG läs denna tråd
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/50b26b31d4ebea24340f134e-ot-advent-i-skolan
#23 Fast jag har inte sett en enda en som säger att svenskar inte ska vara stolta över att vara svenskar. Var har du fått det ifrån? Så om man är jude, muslim, hindu eller whatever som är medborgare i Sverige är h*n inte svensk menar du? Sen så,,, alla i Sverige har olika tradtioner.
#26 Jag skrev det jag skrev EFTER att några hade skrivit att det handlade om nederländerna. Jag har läst en liknande artikel med i våras och där stod det inte att det var nederländerna :)
Ja det håller jag med om dock ska inte våra skolor bland annat anpassa våra traditioner efter dem anser jag. Det handlar inte om religion i det fallet, utan om traditioner.
Jag har INTE nämnt någonting om MUSLIMER!
Så tolkar inte saker på ditt egna vis, för jag har inte nämnt någonting om det och det du har skrivit har ingenting med mina inlägg att göra överhuvudtaget :)
Jag har kanske missuppfattat dig, Fridaakesson men vilka menar du då i ditt inlägg #19 som ska ta seden dit dom kommer?
"Ja det håller jag med om dock ska inte våra skolor bland annat anpassa våra traditioner efter dem anser jag."
Nu är jag inte riktigt med. Vilka traiditoner är det du talar om, och vilka är "dem"?
#29 Invandrare såklart och folk som flyttar hit. Invandrare är inte = muslim.
Det har jag förklarat, ska jag inte behöva förklara en gång till.
I så fall får du PM mig, orkar inte skriva samma sak en gång till i denna tråden.
Deet är inte muslimerna som tagit bort julfirande i kyrkor, det är Skolverket som klargjort reglerna:
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#31 Ingen har sagt att muslimerna har gjort det heller.
# 33
O vad är det då du menar i ditt inlägg # 19?
Fast vilka invandrare är det som försöker styra, Fridaakesson? Alltså jag brukar läsa på antiislam sidor ibland och där anklagas muslimerna att det är de som styr och kräver att såna saker såsom skolavslutningen inte skall firas i kyrkan etc vilket de inte gjort.
#34 Står ingenting om att det handlar om muslimer i #19…
#36 "Dock anser jag att kommer dem hit till Sverige, ska dem anpassa sig här också och inte försöka styra.
Dem har redan tagit bort bland annat firande i kyrka i skolor bland annat.
Man får ta seden dit man kommer. "
Vilka är "dem" då?
#37 har jag skrivit: invandrare och dem som väljer att flytta hit.
hmm…om dom nu vill förbjuda hundar,vilka ska då ta hundarnas plats? (hundar som t.ex polis hundar,spårhundar etc)
#38: Fast det är ju inte invandrarna som tagit bort bland annat firande i kyrka i skolan heller, det är det som var poängen.
#31 citerar #30 och observera det fetstilta, "Invandrare såklart och folk som flyttar hit. Invandrare är inte = muslim."
#30 De som tagit bort nationalsången i skolan är skolstyrelsen och skolorna i sig av den simpla anledningen att inte alla i skolan kommer från Sverige. Det kan alltså röra sig om folk från norge, danmark, Irak, USA, Canada, Somalien… som man tar hänsyn till.
#40 Kyrkor? Jag har aldrig varit med om att nationalsången sjungits i kyrkan och julfirande, som tex högmässa osv har alltid funnits och finns än. Eller du kanske skrev fel?
#41: Jag kopierade enbart vad #19 men jag antar att vad personen menade var att många skolor firat olika högtider i kyrkan men att det inte längre är tillåtet, åtminstone inte med ett religöst inslag.
#42 Skrev inte att nationalsången sjungs i kyrkor heller :)
#42 Aha, du citerade (men utan citat tecken). Texten såg så tokig ut bara. 
Citerade och citerade, använde väl mest samma ordval eftersom de verkar viktigt för att poängen ska gå fram. Och poängen är då att "dem" inte har något med att att kyrkan (alltså religösa inslag) inte längre får vara en del av skolan oavsett om man med dem inte menar muslimer utan alla invandrare.
man måste ta i åtanke att dessa regler om att tex hundar mjölk och griskött anses vara orent är skrivet för tusen år sedan när hundar både bar på smittor och var smittade (tex rabies), att griskött anses vara orent är för att det härsknar fortare i varma klimat än tex fårkött.
lagarna är i grund och botten hygienregler, man har förmodligen "andlig" anknytning för alla skulle följa dom då för sitt egna bästa.
detta gör inte att jag anser att det dom försöker göra i olika länder i hundfrågan e rätt tvärt om.
men man måste se var problemet e grundat och få förståelse och gå den vägen och debatera än att säga "nej du har fel och ta seden dit du kommer."
i stället borde man visa att dagens hundar är rena smittfria djur, åtminstånde i många I länder som ochså har råd att ta emot många flyktingar.
jag har inte skrivit detta för att hacka på någon utan bara ge en annan vinkel ^^