Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2192 ggr
[_annaH]
0

Killar som provocerar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var ute med min hund tillsammans med pojkvännen så gick vi förbi en förskola (kl var runt 8 på kvällen) och det stod ett par killar där, de börjar morra o skälla mot min hund vilket gör att hon reagerar på det, hon tittar dit o släpper inte blicken ifrån dom. Jag ignorera dom och fortsatte gå även fast ilskan koka inom mig. Ärligt talat så hade jag lust att skälla ut dom, men valde att ignorera då jag vet hur jag blir när jag är arg.

Min hund reagera inte så mycket förutom att hon inte släppte blicken från dom, men tänk om det hade vart en hund som var osäker och lätt skulle kunna göra utfall mot dom? Var det de dom ville uppnå? Förstår verkligen inte! Så gör man bara inte och i nuläget så ångrar jag att jag inte skällde ut dom rejält!!

Har ni vart med om något liknande? Vad har ni/skulle gjort?

TatsuOni
5

Finns många idioter därute som under grupptryck känner sig coola när de gör sådana saker. Var ute med min mors westie för några år sedan och gick förbi en skola. En grupp med killar började då kasta stora iskocklor mot mig och hunden. Hade jag varit själv så hade jag gått och pucklat på dem (Kanske inte det man borde göra, men vad jag hade gjort ändå. Bör nog även tillägga att detta inte var några lågstadie ungar utan lika långa som korta jag.). Nu hade jag ju en liten hund med mig som hade kunnat ta rejälv skada eller i värsta fall dött om han hade blivit träffad, så jag hade inget annat val än att skynda därifrån så fort jag kunde.

Hur arg eller upprörd man blir så är det nog det bästa för hunden att bara dra med sig den från situationen. Man kanske kan dra upp mobilen och fota dem och sedan ta med bilden till skolan så att lärarna kan kontakta föräldrarna? Om det skulle hända igen alltså, vilket jag hoppas att det inte gör.

Tror för övrigt inte att de hade vågat göra samma sak med en stor hund. Hade de gjort det så skulle jag nog ha hotat med att släppa min hund och påstått att det var tokagressiv.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

PiganX
1

Jag hade nog också ignorerat dom, tror knappast att jag skulle kunna banka vett i dom hur arg jag än vore. Men är verkligen synd att det finns såna människor. Skulle det däremot vara en annan situation, exempelvis någon/några personer som står och provocerar en hund som sitter bunden utanför en affär, då hade jag inte varit tyst särskilt länge till.

Frida B
0

Har vart med om det många gånger, att människor morrat och skällt mot hunden.. En gång var det på en parkering, jag var ute med farföräldrarnas hund då det kom en man i 50 års åldern (uppenbarligen påverkad). Han började skälla och göra små "utfall" mot min hund, och min hund reagerade instinkivt genom att försvara sig. Han började morra och skälla tillbaka, och jag visade tydligt för mannen att han skulle sluta, sa till honom att sluta och gick sedan iväg. Men han skrattade bara och följde efter oss och fortsatte med sina "lustigheter".

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

AnneN
0

Har vart med om killar och tjejer som provocerar hundar (oftast är de alkoholpåverkade), är det "bara" att de skäller mot hunden så ignorerar jag dem och pratar med min hund istället för att locka uppmärksamheten från de som provocerar.

Är det att de försöker provocera genom att kasta saker på/mot oss så blir jag tvärrförbannad och går fram till dem och ifrågasätter vad de pysslar med (om de vågar stå kvar och inte springer iväg då de ser att man kommer emot dem).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Bullen300]
0

det har hänt mig  3ggr ( 2 ggr var när det var små ungar som gick i 2:an elller 3:an). Ka inte riktigt förstå varför man gör så. Jag var ute i hundrastplatsen och sen ser jag ett gäng killar som såg ut att vara 17 eller 18 ungefär. Dom började att skälla och morra för att få igång mina små(vilket dom lyckades med). Dom stog vid staketet och jag kommer då springandes och försöker få stopp på det men mitt i allt så kastar dom stenar på oss(sånna stenar från gatan som är stora och fyrkantiga). Jag fick ett jack(vet inte hur det stavas) på huvudet när under mitt försök att skydda hundarna. Hundarna kom oskadda som tur är men jag fick gå hem med ett blodigt huvud(jag litar inte längre på ambulans eller åns polis , då dom kan säga till polis att komma och kolla om dom ser "aggressiva" ut och tillslut skuta dom). Så mär jag var hemma igen så kunde pappa ta mig till sjukhuset.

Dom andra 2 ggr var när dom bara gick och skällde och skrattar och jag bara ignorerar

[Forest]
4

har gjort som AnneN pratat med hunden o fått uppmärksamheten på så vis och struntat i ungarna som gör detta. Min man sa till några killar att de var ovanligt söta hundar när de höll på o det var inte den efekten de ville nå så de la av snabbt.

Maja2
3

Det är inte bara barn eller ungdomar heller, som håller på så där. Jag mötte en fullvuxen man när jag gick med hundarna i stan, och han började morra och skälla mot hundarna. Jag blev mest full i skratt faktiskt, för mina hundar brydde sig inte ett dugg, men andra människor som gick kring oss, tittade på mannen så pass mycket att jag tror faktiskt att han kände att han skämt ut sig … hahahahahaha

[Forest]
0

7 va hahah asg Flört

Maja2
0

skulle väl spela cool, men det sprack :)

LovisaS.B
0

Min hund är inte aggressiv, men reagerar starkare när de är mörkt. Vi mötte 3-4 st en kväll häromdan och dr skällde mot Leja (min hund). Och de besvarade hon hjärtligt med att skälla 10ggr värre. Då blev de tysta rätt fort och ville inte se mig i ögonen. Så ignorera sånt folk, JA

LovisaS.B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste ju visa min pärla ^^

Lillulla
2

Jag har en granne som öppnar mitt brevinkast och säger voffvoffvoffvoff tills han fått igång mina hundar ordentligt! Jag säger ifrån på skarpen och förklarar att han saboterar för mig, som jobbar hårt för att hundarna ska vara tysta inomhus. Då skäms han och slutar för ett tag, nån månad kanske, men sen är han igång igen. Det är jättejobbigt, men han är sjuk och alkis och kommer aldrig att fatta. Jag får leva med det!

[Ace_]
1

Det har jag varit med om flera gånger, (främst berusade) killar som imiterar hundskall/morr och gjorde som "utfall" med kroppen. Ja, folk som försöker dra igång ens hund helt enkelt…. Detta skedde ett par gånger när min hund var mindre. Han reagerade alltid med att resa ragg, sänka huvudet och morra (han har ett väldigt "ljudligt" morrande och använder det ist för skall när han känner sig hotad).

Jag gör inget förutom att säga "ni skämmer ut er" och fortsätta gå.

Har inte hänt sen min hund nådde den storleken han har nu. Skönt.

#Hade jag varit du hade jag informerat hyresvärden. Sånt kan förstöra mycket om man jobbar med att få hunden att vara tyst inomhus.

[_annaH]
3

#12 Om jag va du så skulle jag bara "råka" slänga upp dörren när han gör så Flört

Verkar vara rätt vanligt att killar håller på så här :/

[Zlarviig]
0

Finns några som ständigt håller på att skälla på min hund. Hon bryr sig inte direkt utan tittar bara på de som att de är dumma i huvudet. Vilket de uppenbart är..

Det är ju värre när några ska hålla på att vissla, för då fångar de ju hennes uppmärksamhet och då stannar hon för att kolla vad de vill och då blir jag skitsur för det är ju precis det de vill att  hon ska göra..

En gång så höll jag i (min hund) Mixas bror medans hans ägare sprang in i affären. Han är var nykastrerad och trött och kollade ständigt efter matte så jag ställde mig med benen på var sida om honom för att hindra honom från att sitta ner på marken. Då gick några killar förbi och sa "åh, maffia". (trodde väl antagligen att jag skulle spela cool för att han är pitbull/staffe) Och böjde sig fram mot honom och skällde och höll på. Jag gick därifrån och försökte få honom att tänka på annat, men de fortsatte och han blev helt stissig. Som tur var så kom matte ut och skällde på de..

fridaas
0

Granngubben i Lägenhetshuset jämte oss gör visserligen inte utfall eller skäller men han ska jämt locka på Celine och försöka få henne att sluta lyssna på mig när hon går lös, för att sedan skälla på oss att vi inte har pli på vår hund (de däremot har ingen som helst pli på sin hund som de släpper lös och sen skriker och gormar Attans på honom för att han ska komma), men Celine viker inte från min sida när grannen är ute för hon är rädd för honom. Men jag börjar bli irriterad på att det jämt ska visslas och lockas på henne så fort vi är ute.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jenna_Nord
0

Händer nästan dagligen att grannungarna gör så. Och sen är som livrädda för hundar och börjar skrika och rusar runt om jag råkar komma för nära, eller smäller igen lägenhetsdörren ifall dom ser att jag är på väg. Men sen när dom står där ute 3-4 m iväg, då är dom tuffa.

Mvh Jenna

[RMSLiners]
0

Japp det har jag varit med om men inte mot min för här vet folk att jag öppnar käften och skäller ut de med lågorna. Däremot har en i området en mycket aggressiv hund så pass att den smäller igen käkarna och fradgar när den gör utfall mot andra hundar. 

Denna hund gjorde utfall mot min enn gång och ägaren står bara där och tittar i backen med dess 2 barn i 4 respektive 6 års åldern bredvid sig. När vi gått förbi börjar ungarna stampa i backen, gå hotfullt mot den hunden och skälla argsint på den. Mamman säger ingenting förrän efter ett tag då orden "nej nej, låt hunden vara" hörs tyst från hennes mun. Observera att detta är normalt för den personen, väldigt mjäkig och feg. Obestämd

Sen dess har jag aldrig sett hunden mer hos dem så jag antar de gjorde sig av med den.