Stolt matte.. Tips på övningar?
Åh, nu är jag verkligen såå stolt över min kille. Igår lärde jag honom att backa på kommando, tog ungefär en kvart innan han hade fattat. Och idag tänkte jag få honom att sitta vackert, han har inte kunnat det alls tidigare. Men jag trodde aldrig att han skulle lära sig såå fort, tänkte att det kanske skulle ta nån vecka. Men nu kan han, så nu sitter han med tassarna i vädret så fort jag ger kommando.. 
Nån som har tips på fler övningar man kan göra, som inte är såå himla svåra att lära in?
Rulla runt, snurra åt båda håll, gå slalom mellan benen, gå i en åtta mellan benen tex :)
Kanske räkna? Vår gamla hund Zindy kan det, och vet inte riktigt hur man lär in det för att det var min mamma som lärde henne det. :) Vet heller inte hur svårt det är att lära in! ^^
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
#1 Juste, rulla runt har jag helt glömt bort.. Men att gå mellan mina ben kan bli svårt, han är för stor. 
Hur menar du med räkna? 
#3 Ska se om jag kan förklara.. Du säger 1+1 så tar hunden upp sin tass 2 gånger för det blir ju två, så det är tassen hunden ska ta upp. Men vet tyvärr inte hur man lär in det, och jag är vekligen kass på att förklara saker. Men hoppas att du fattade min lilla förklaring ändå? :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Jaha, oj.. Det var inte illa! Jo jag förstod. 
vad är din hund för ras :)
Pang du är död och stänga skåpluckor är åxå kul grejer som är lätt att träna in :)
#8 Det kan han redan.. Han kan öppna dörrar också 
Plocka upp leksaker och lägga i en korg, hämta ur kylen ….
Tex. lära om honom att puffa på tummen när dom säger tumme, pekfinger när du säger pekfinger osv.
Höger och vänster tass.. När du säger höger ska han lägga höger tass tex. på din fot, och när du säger vänster lika dant där :)
Rulla runt, slalom mellan benen, gå i en åtta mellan benen. Skämmas, buga :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!