Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 1957 ggr
Michaela-N
2

God kväll 27/10

God kväll på er.

Dagen har varit precis som en lördag ska vara.

Skulle ta en långpromenad med H vid kvart i tre i eftermiddags. Gick av en slump förbi en hundrastgård, stannade till en stund och tänkte precis resa mig upp och gå därifrån när en kvinna med sin hund ställer sig utanför och säger "Nä, vad tråkigt, ska ni gå redan, jag som kom hit för att jag såg dig och din hund och tänkte att de kanske kunde få hälsa?"

"Aa okej, kan väl stanna nån minut eller så" sa jag… Men sen märkte jag att kvinnan var jättetrevlig, och vi stod och pratade i ungefär 1,5 timme, om allt möjligt… haha. Vi stod där i rastgården sen när hon frågade "Ska vi lägga till varandra på facebook?" så la vi till varandra från telefonerna haha… och tog en promenad sen… Får se när vi träffas igen, men hon var riktigt trevlig!

Ja, man knyter verkligen kontakter som hundägare!

Nu väntar lördagsmys och lite film.

Hur har era lördagar varit?

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Jag är sjuk, inget kul :( Vaknde med frost med ute = gladare hund än matte. Så har inte varit ute mycket idag pga mitt finger :S (gör ont när det är kallt, sedan jag bröt det för 5 månader sedan).

Se ta det lugnt resten av kvällen :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
1

#0 Låter som du och vovven haft en riktigt trevlig dag Glad

#1 Ajdå, då får du krya på dig och låta husse vara ute med Lillan i kylan.

Jag är hundvakt denna helg till 1 papillon och en havanais och idag har vi varit med 2 vänner och deras hundar i skogen och spårat, passivitetstränat, busat och sedan suttit hemma hos en av vännerna och pratat massa om hundar medan alla hundarna var trötta och somnade efter ett tag.

Nu sitter jag här och drar mig för att diska och laga mat, är för trött egentligen men sambon var ju snäll och handlade så då får jag snällt göra min del också. Hundarna är iallafall trötta och nöjda så de behöver inte mer aktivering ikväll annat än rastas.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

#2 Japp har han fått vara ;) Jag har gjort så gott jag kunnat :)

Luckysoul
0

Min hund blev 16 månader idag så det har jag firat =) Jag har inte varit ute mer än vad jag måste eftersom jag hatar när det är frost och kyla. Blää. Fast jag får vänja mig nu i vinter, då det är första vintern som jag har en hund som behöver aktiveras ordentligt både ute och inne. Glad

camilla85
0

Idag var jag, vovve och bebis ut på långis i vackra vädret i skogen på förmiddagen och sen var jag på hundteorikurs i 3,5 timme på eftermiddagen. Nu på kvällen har det varit lugnt och snart är det dags och sova. En väldigt bra lördag måste jag säga =).

Maja2
0

Gokväll, men det håller på att vara gonatt. -10. lite snö på marken, sol, underbar dag!  Har jobbat, men ändå hunnit vara ute med vovvarna.

Frida jag bröt ett finger när jag var 20 år, det är alltså 26 år sedan, och det värker fortfarande varje vinter. Jag vet, det är inte så schysst att säga så, men så är det :)

Fridaaaa
0

#6 Inget roligt :S Detta är min första höst/vinter med detta, se hur det går, är lättfrösen annars :( Fick ett par jaktvantar av mormor som man kan lägga värmekuddar i, hjälper en del :)
Nej jag vet sanningen, så gör inget, är medveten om det. Bara att bita ihop tyvärr :(