Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 840 ggr
fridaas
1

Använd reflex

Vill bara påminna alla använda reflexer nu när det börjar bli mörkt ute tidigt. Reflex på både er och hunden/hundarna! I söndags när vi körde hem från svärföräldrarna var det mörkt och regnigt, vi körde både på stora och små vägar, vet inte hur många hundägare vi mötte men det var bara ett fåtal som hade reflexer på sig. Tre par vi såg hade bara en ficklampa, det räcker inte. Visst såg man ett lyse på ganska lång väg, men vi såg inte att det gick två hundar i vägkanten med fören vi var väldigt nära. Så snälla använd reflex innan olyckan är framme! Här hemma så har både jag, hunden och kopplet reflexer på sig, ju mer dessto bättre. Även om man går där det finns gatlysen behöver man reflex.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Fridaaaa
0

Ja det är bra att påminna om det Glad
Jag har alltid reflexjacka på mig eller reflexväst över en jacka.
Lillan har reflex-väst på sig. Plus reflex på kopplet. Kan aldrig bli för mycket Flört

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vallhund
0

Blinkande lampor på hundarna är oxå bra!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Bullen300]
0

dessutom har ju älgjakten börjat

[Zipzee]
1

Efter att Texas nästan blivit påkörd av en cyklist (inte lätt att vara liten), så plockades reflexer och blinkhalsband fram. Har tidigare bara använt reflexvästen när han varit lös i skogen, ifall han skulle smita vet jag då att han syns. Efter nästan-olyckan är reflexer på vid varje promenad :)

[Forest]
1

Alltid bra att påminna om detta det är en billig livsförsäkring, här kör vi med reflexvästar hundarna har reflexkoppel + reflexdetaljer på täcken när det är sånt väder, sen har jag blinkande liten lampa på halsbanden.