Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1340 ggr
silverorm
2

Mina vovvar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här presenterar jag mina vovvar, tösen till vänster heter Missy (5 1/2 år) och är en blandning av dogo argentino o en skvätt amstaff. Pojken till höger heter Laban (1 år) och har gissningsvis även han lite dogo men mer vet jag inte.. Någon som kan se vad han är för nåt? Glad Bättre foton på honom kan komma senare vid önskemål.

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lille Laban igen..

[Forest]
0

Fina hundar du har :) Jag tror laban har amstuff i sig :)

silverorm
0

#2 Tack! Labans historia är ju lite tråkig, han han flyttat mkt (jag är 6-7 hemmet) så hans fostran har fått sig törn… Nu när han kom hem till mig var det iväg till vetten för kastrering hälsoundersökning (ua) o vaccinering. Vetten var lite rolig..hon önskade mig lycka till ang fostran hans..hon sa att det är tur jag har Missy som lixsom Laban ha samma raser i sig (jag gissar oxå amstaff, pittbull i honom, även vetten gjorde det, speciellt pittbull) så att Missy kan hjälpa till med fostran o lära honom hur en lydig hund ska vara. (Missy är känd hos vetten som en mkt trevlig hund att jobba med)

Så sen när såren är läkta blir det en del jobb framför oss..undertiden skulle jag behöva tips på mentala övningar för hund? Så att hans hjärna blir trött. Han måste gå i koppel i 3 veckor, så tips någon?Glad

Fridaaaa
0

Fina vovvar :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Vargnatt-]
0

Vilka vackra vovvar! Glad Jag brukar roa hundarna här hemma med att söka godis som jag gömmer runt om i lägenheten, också har jag lite olika aktiveringsleksaker. En boll, en kong, två olika brädor med pjäser på som de måste lyfta upp för att hitta godisarna som ligger under.

[Forest]
0

3 trist att han fått flaxa runt så pass det är skönt att han kom till dig, hoppas allt går bra och han oxå blir en snäll lydig pussgurka som jag tycker de flesta amstuff/blaningar är oftast  :)

AnneN
0

#3 Shejping (stavas?) brukar vara riktigt bra mental träning för hunden då den måste tänka en hel del för att lista ut vad det är man vill att den ska göra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

silverorm
0

Har beställt 2 olika typer av aktiveringsbräden, kommer även sitta en del på torget o glo på folk o hundar (kan ju se väldigt konstigt ut..jag o alkisarna..får ta med en termos med varm choklad el nåt..)

Klickerträning har jag försökt med min Missy, varken hon el jag fattade grejen..(suck) hon är inte nån jättegottegris..men tror Laban skulle kunna fixa det, han älskar mat o godis..bra idé AnneN. Glad

Har försökt att gömma godis mm men han verkar inte förstå..var nog lite stressad när jag försökte sist, han sprang bara runt, allmänt förvirrat..Obestämd Får göra ett nytt försök.Glad

[Forest]
1

8 ..jag o alkisarna hahaha Flört När jag träna Enja det var ungefär samma årstid iaf det var kallare ute o jag hade med mig ett liggunderlag+ fleccefilt  där satt hon o jag o bara titta på allt som rörde sig, vi slapp båda två uvi Flört Så ta med något o sitta på är mitt tips

silverorm
0

#9 Ja, tack det var ju ett bra tips!Glad