Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: presentation-av-hundar-medlemmar
Läst 2376 ggr
[_annaH]
0

Min fina vovve!

Tänkte göra en egen tråd om min fina lilla tjej Lady på 4år. Hon är en blandning mellan collie,tax,pudel och irish softcoated wheaten terrier.

Världens underbaraste och snällaste hund som ska vara med överallt, speciellt när man lagar mat, då lägger hon sig gärna bakom fötterna. Långa skogspromenader är det bästa hon vet men ligger hellre i soffan och myser med matte.

I den här tråden kommer jag lägga upp massor av bilder på henne!

[_annaH]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första kvällen när vi kom hem :) Här är hon ca 12v!

[_annaH]
1

Kyss

[_annaH]
0

Så liten Kyss

[_annaH]
0

Såhär kan man oxå sova Flört

[_annaH]
0

Lite ledsen är man första kvällen <3

[_annaH]
0

Ju äldre hon blev desto mer av den svarta pälsen försvann. Nu är hon endast svart på örontopparna!

UlrikaD
0

Det där var väl det sötaste på länge!!Skrattande

Kan tyvärr inte se sista bilden.

[_annaH]
0

Kan inte heller se bilden. Obestämd
Får försöka sen igen annars får jag ta en ny bild =)

[Forest]
0

8 testa o lägg in den igen. Himmla kul tråd se liten valp till bli 4 år :) Söt var hon som liten (dom ser jag än bara). Hur är denna blaning? Själv har vi haft en softis-blaning som var bedårande söt lugn o super snäll, lite för försiktig men det träna vi på att få henne mer framåt våga o busa mm. Tyvärr vart hon sjuk och fick tas bort vi saknar henne dagligen.

[_annaH]
0

Nu får vi se om den funkar :) På denna bild är hon ca 2-3 år skulle jag tro. Har fler bilder på hennes uppväxt men dom ligger på ett usb så kan fixa mer bilder imorgon/helgen Glad

Blandningen är helt underbar, båda föräldrarna var lika underbara dom med! Lady är lite försiktig ibland men annars väldigt framåt och social, hon är inte mycket till att leka med andra hundar utan hon vill hellre bli klappad av deras matte/husse Flört Förstår er saknad! Alltid jobbigt när en hund går bort!

[Forest]
0

10 klickar jag på X den så ser jag bilden himmla söt Kyss

[_annaH]
0

Åh va bra :-) hon har ju fått softis pälsen och måste klippas med jämna mellanrum och så fort hon är klippt så tror folk att hon är en valp :-)

[Forest]
0

12 Har hon inte lite blandpäls med? fäller hon mer när du badar henne/torkar henne efter badet? Det gjorde chanel pga blandpälsen (tror det berode på det iaf) Söt liten tjej du har. Nyfiken vart i från kommer hon?  

Jag hoppas sitevärden eller medis kan hjälpa dig lägg in bilden åt dig så alla kan se den i tråden.

[_annaH]
0

Hm jo det har hon nog. Tycker inte hon fäller mer när hon e badad fast o andra sidan så tänker jag inte på det :-) svansen blir stor o fluffig. Oklippt har hon mörkare brun o klippt är hon ljus :-) hon kommer från en gård utanför eskilstuna ärla :-)

[Forest]
0

14 :) då är hon inte ättlign till Chanel iaf hon fick nämligen 1 kull Valpar hos sin fd ägare men hon var från skåne Flört men Chanel är född i stockholm så kanske är släckt men vet ju aldrig Tungan ute Hon hade brunare päls på benen och hade blandpäls, där på benen gick det rycka pälsen men då såg hennes ben ut som rådjursben tyckte jag så brun var hon där. Tungan ute

Här är ett kort på Chanel en syster var lik henne men tydligen var det 2 andra i kullen som var ljusa som din (chanel var allså vuxen omplaceringshund när vi skaffa henne).

[_annaH]
0

Så söt hon är :)!

Man vet aldrig haha ;). Har för mig att alla i kullen va ungefär som Lady, bara att alla va mycket större än våran tjej :) hade vart kul o se hur syskonen blev :).

Hur hög blev eran tjej? och vilka mer raser var det i henne :)?

[_annaH]
0

Här är hon oklippt :)! hon är nog ca 2.5år här.

[Forest]
0

Hon var ungefär 40 cm hög vägde 12 kg. Jag spara lite päls eftersom jag tyckte hon var så söt som krullis, raserna sas vara softis-glen men det tror jag inte stämde pga sett bild på hennes kull och där skulle det vara shitzu men valparna såg ut som ha någon strövarras i sig. Dessutom ska inte softis eller glen ge vitt i sig så bara det motsa lite att chanel bara var dom raserna Flört Det är svårt med blandraser folk säger inte hela sanningen kanske vet dom inte själva vad de har för hundraser i sin blandis osv. Men iaf söt var hon :)

idaah
0

Så söt hon är Kyss.

Hon heter ju samma som min lilla hund gör som är 13 år Glad.

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus