Nitros framgångar och lite råd behövs.
Nu har ju Nitro varit här några veckor och det går framåt för oss
. Från att bara kunnat vara i samma rum som Aramis små stunder innan han blev helstressad och skulle bråka så kan de nu komma och gå som de vill i rummen hela dagarna.
Jag kan lättare gå på promenad med båda två, Nitro är inte fast i Aramis päls hela tiden utan kan faktiskt gå i sin egen takt och nosa runt.
Från att inte ha kunnat vara ensam hemma alls så har jag nu i två dagar kunnat ta ut Aramis ensam på gården för snabbrastning. Nitro har varit tyst och duktig inne. Det är bara korta stunder, men jag är glad för framstegen
.
Jag har kommit framåt i att få dem lugn när man kommer hem också. Aramis har varit ganska lugn när vi haft bara honom men tillsammans har de fått varandra mer uppe i varv men även det går åt rätt håll nu!
Men det är en sak jag skulle behöva råd om! Jag har ju även en katt, och han är väldigt intressant enligt Nitro. Speciellt när han är på golvet och rör på sig. Hur ska jag jobba med Nitro för att han ska lämna katten i fred?

Vad roligt att höra att det går framåt för er med Nitro 
Hur är hans beteende (leka, jaga, döda?) mot katten och hur beter sig katten mot Nitro?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Ja jag är så glad för varje steg framåt vi tar nu
.¨
Om katten rör på sig så vill Nitro springa efter och jaga. Sitter katten still på golvet skuttar Nitro runt med framkroppen ner och rumpan upp, som att han vill leka. Ligger katten på hundbädden som är i köket går Nitro inte nära honom, han kan gå runt den och "prata" men går inte ända fram. Kommer katten och ska mysa med mig i soffan så blir Nitro uppe i varv.
Om Nitro är för närgången så boxar katten med tassarna mot honom. Följer Nitro efter honom så springer han tyvärr så det blir något att jaga. Hm, det jag kan komma på nu, är det något mer du undrar så fråga på!