Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 2394 ggr
AnneN
2

Foppatofflor + dragig hund + blött = dålig idé!

Var nyss ute och skulle nattrasta hundarna, precis då jag satt dem vid vägen innan vi skulle gå över får Ronja syn på något på andra sidan och rusar iväg och drar med all sin kraft (45kg hund = stark), jag efter som en vante för jag var allt annat än beredd, snubblar på trotoarkanten och faller. Ronja drar mig liggandes på mage ett par meter till över den asfalterade trotoaren ut i det blöta gräset innan jag till slut får stopp på henne.

Den ramsa jag svor då ska jag inte upprepa här för då blir jag tvungen att ge mig själv skrivförbud.

Kravlar mig upp och får in Ronja vid min sida och fortsätter gå (fortfarande muttrandes svordomar av ren ilska), när hundarna rastat sig klart så går jag tillbaka samma väg. Denna gång är jag dock beredd då Ronja åter får syn på något och ska rusa iväg, så jag får stopp på henne direkt och kollar vad hon kan ha fått syn på…. Där ute på gräsmattan mitt ute i mörkret sitter det en oskyldig liten igelkott och smaskar på något.

Så notering till mig själv (och andra): Ha INTE foppatofflor då man rastar dragiga, starka hundar och det är det minsta blött på marken, det är förenat med livsfara!!!

Under hela detta scenario så travar Velvet snällt bredvid mig och undrar vad som pågår Tungan ute

Fick ganska rejäla sår på båda knäskålarna, så blodet rann nerför benen då jag kom in, men nu är det rengjort och omplåstrat och jag har lugnat ner humöret lite så nu blir det sätta mig i soffan och slappa tills värktabletten börjar verka så resten av kroppen slutar göra ont.

Go´natt på er alla!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Loveradio
0

Detta hände mig för några dagar sen! Foppatofflor, vått gräs och en 20+ kg valp som ska dra med all sin kraft för att hälsa på folk och andra hundar.

Rastade Valle på gräsmattan utanför huset och pratade samtidigt med en granne. Så kommer en annan granne förbi och ska in i huset med sin valp (Valles bästa vän) och plötsligt utan att jag är beredd så drar Valle i kopplet allt vad han har och jag försöker hålla emot men halkar och ramlar på rygg. Haha lagom pinsamt! Men jag hoppade snabbt upp igen, men blött blev det.

Fast du din stackare slog dig ju rejält :/ asfalt är aldrig kul. Jag landade som tur var på gräs, dock blandat med kiss…

Men hoppas värktabletterna hjälper och att knäna läker snabbt!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

Jag använder inte foppa alls hehe väldigt sällan. Ibland till kaninerna och hönsen, men då går jag ju själv, utan hund.

Vet, min moster hade foppatoffler när hon jobbade städ, trillade 2 gånger med dem, så dem är lite farliga :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh, jag har sett dessa foppatofflor med dragiga hundar Tyst Det är inga bra skor alls, en person framförallt gjorde som du snubbla o vart dragande. Så bra varning.

Ts har du två hundar nu? Cool Gick det bra för dig annars ger dig iaf en kram för du så go Flört

[Vargnatt-]
0

Usch det lät inte alls trevligt! Min mamma har varit på väg att slå runt i de där foppatofflorna en del gånger så jag använder de inte alls Tungan ute Jag har däremot också åkt på mage efter hund när jag var mindre, på en grusgång, det var inte heller så mysigt Tungan ute

AnneN
0

#1 Haha, kan förstå att det var lite pinsamt, tur i oturen så var det mitt i natten och inga människor ute för min del.

#2 & 4 Ja de är livsfarliga så fort det blir minsta blött underlag.

#3 Jag är hundvakt till en rottistik då hennes husse råkade ut för en arbetsolycka och har opererat ryggen och hennes matte födde en liten flicka i förrgår, så de klarar inte av att hantera henne just nu.

_**/Mvh Anne

[Zorita]
0

Jag brukar rasta i flipflops, och det har hänt ett antal gånger att de flyger åt alla håll medan jag står barfota på gatan och ser skamsen ut. Som tur var är det nästan aldrig blött här, men när det väl är det är gatan rent livsfarlig. De stenar de lagt blir hala som is (tänk blött badrumsgolv) och då har jag haft några nästan-katastrofer.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

5 aha okej vad fint att du ställer upp Glad

AnneN
0

Oj vad jag saknar förra hösten nu då jag snubblade över denna tråd. Ronja är ju så underbar att jobba med, hon är väl näst intill min drömhund = glad, snäll, busig, arbetsvillig, lättlärd, livlig, påhittig, mysig + har en del "problem" som behöver jobbas på, men inget som inte går att träna bort.

Tur att hon inte bor så långt ifrån så jag får träffa henne ofta och får låna henne när jag vill Glad

_**/Mvh Anne