God dag 2 okt 2012
Hej alla!
Idag så har det varit en lång dag för Tuva. För att först åka bil vid 7.00 tiden på morgonen, efter det buss till min skola och lämna av henne på internatet hos 3 kompisar (hon har aldrig varit ifrån dom andra två hundarna i så här många timmar som idag). För att vara där tills 12.00 (hon får inte vara i klassrumet, och såklart så gick jag ut med henne på rasterna), efter det så gick vi en bit till lydnadsdressyren (vet ej hur långt det är men det är i skolans område). Så när vi kom dit så tränade vi i ca 1 timme till 13.00 - 14.00 sen efter det så slutade vi. Så då tog vi buss till Landskrona igen och sen buss igen hem, så gick vi ca en halvtimme hem. Så såg min och Tuvas dag ut idag, och hon blev inte åksjuk på bussarna, och hon blev glad när vi hoppade av bussarna både i Svalöv (går på svalövs gymnasie) och hemma. 
Så jag är väldigt stolt övet Tuva efter denna dag! 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Vaknade upp med bara en hund hemma idag. Min andra sov över på Strömsholm efter en för intensiv kontakt med vildsvin igår.
Kl 14.30 skulle jag få hämta hem hunden som övernattat på Strömsholm så fram tills dess satt jag med mina studier. Men innan jag åkte till Strömsholm så la jag ett viltspår till den andra hunden. Vi har sån tur att bara bo 10 minuter ifrån Strömsholm. När han sen var hemma behövdes mediciner så det var bara att åka in till stan och köpa Rimadyl och antibiotika. Hemma igen drog jag iväg terriern på långpromenad som avslutades med viltspåret. Det gick bra förutom att han har ett alldeles för högt tempo när han jobbar. Måste klura ut hur jag kan minska på hans spårtempo. Mindre blod? Låta spåret ligga ännu längre? Investera i ett spårhalsband?
Resten av kvällen ska jag plugga lite till, mysa med den ynkliga sjuka hunden här hemma och laga lite mat.
Idag har Enzo firat mattes 21 års dag ^^
Det gjorde vi med en tripp till hundbadet, vilket var mycket uppskattat av oss båda två :) hihih!
#2 Ajdå! Låter inte bra med att vara närgången med vildsvin :/
#3 Grattis! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.