liten fråga bara
jo nu sitter jag här och kollade hundarnas klor och sporrarna behövs klippas liiite. Men eftersom att jag inte vill göra det nu när det är mörkt så tänkte jag göra det imorgon eftermiddag istället.
Vad kan man andvända förnågot som kan stoppa blödningen ifall jag råkar träffa pulpan?
1# tack :) satt och grubbla på det ett bra tag :)
3# jaa det kan jag förstå 

Finns blodstoppande medel om man vill köpa sånt, men annars så fungerar potatismjöl bra som joheck tipsade om.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det kan vara lite svårt om de har svarta klor. Mina har ljusa. Har dock baksporrar men jag använder en ficklampa och lyser under klon då vet jag vart pulpan är. Bedömmer till ex ok 0.5 milimeter eller 08 -10 milimeter.
Tipps till vinter mörkret. Nagelack stoppar på rekord tid.Lycka till Blossas matte
tack för svar och tips!
Jag har råkat klippa en gång för mycket o det var på chanel men det räckte med att ta papper o trycka lite mot klon så sluta det blöda. Klipp skiva efter skiva som jag säger klipper man en skiva för mycket så blir det så lite att det bara kommer någon droppe ;)
#6 Nagelack?
9 : Ja jag råkade att klippa i baksporren på min golden rakt i pulpan. Det tog 8 timmar innan blodet stoppade. Och jag fick till sist pensla på nagelack för att det var det enda som stoppade och jag hadde hemma.
Det finns medel att köpa i Djuraffäreer. Men i akuta sittutioner har man kanske inte det hemma. Det blev nagelackk och bandage.
Potatismjöl kan ju ochså vara bra men jag har ej testat. det har jag på svamp i ljumskarna på babysar och vovvar. Blossas Matte
.