Full rulle och lite frånvaro
Här är det full rulle som vanligt 
Hundvakt sedan lördag till Rambo som är blandning mellan bc/vit herdehund = väldigt aktivitetskrävande.
Har som vanligt fullt upp med aktiviteter på Hundhuset.
Igår blev det akut till djursjukhuset med min skygga katt som fått totalt urinstopp = kan ej kissa. Glömde ta på mig skyddshandskar innan jag satte han i transportburen så blev rejält klöst och biten på händer och armar.
Är huvudet dumt så får kroppen lida, så igårkväll blev det att åka till akuten då bitsåren på händerna svällde upp och började göra väldigt ont, visade sig att det är infekterat (kattbett är mycket bakterier i) och såret på högra handen är precis vid en led, så den handen är mer eller mindre ur funktion då jag inte kan röra 3 av fingrarna utan att det gör fruktansvärt ont
Är dessutom extremt högerhänt så känner mig smått handikappad just nu.
På måndag ska jag vara kl 10 hos ortopeden för att de vill ha koll på handen så det inte blir några problem med leden som är vid såret och kl 13 samma dag så börjar jag min arbetsplatsförlagda utbildning på Luleå Hunddagis!
Är så glad att jag fått plats där och dessutom som en utbildning, inte bara praktik = jag får svart på vitt att jag har gått den utbildningen sedan och kan då söka jobb på bland annat hunddagis.
Så om jag verkar lite frånvarande här på forumet så vet ni varför, men jag kikar in varje dag och läser allt som skrivs och svarar så gott jag kan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Då vet vi varför! :)
Ajaj med katten där :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#1 Ja ajaj är rätt ord för det… Stackars Hope sitter fortfarande längst in under badkaret så har inte kunnat ge han någon medicin. Får hoppas han vågar sig fram imorgon.
_**/Mvh Anne

#3 Han är en hittekatt som kom till oss som skyggis. Han fungerar bra i hemmet så länge hantering sker på hans vilkor, men så fort det är något då man måste hantera han mer än han vill så får han panik.
_**/Mvh Anne
#2 Naw lille vännen, inte lätt :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du har alltid fullsmäckad schema o har du inte mycket bollar i luften så ser du till att få upp ett par om inte fler
Jag tycker det är gulligt av dig att inte ge upp katten där trots att du vart biten o riven illa, så visste du släpper du han nu så är det mer eller mindre kört att få fram han igen. Jag hoppas att fingrar o allt sånt läker fint, jag förstår smärtan du har just nu med
Så jag håller tummarna för dig Anne och lille Hope här som bör äta sin medicin för kissandets skull. Krya på er 
. Är han en omplacerings katt? Med tanke på att han är så skygg menar jag.