Nu är det bestämt
Nu har mamma och brorsan åkt tillbaka till Kiruna. Men kvar här i Värmland med mig, sambon, Aramis och Kissen blev Nitro :). Eftersom det gått helt okej de senaste dagarna så bestämdes det att vi ska se om han kan bli en mer avslappnad hund här nere.
Vi bor i och för sig också i en lägenhet, men inte i ett trapphus och inte där det är lika lyhört så här får han en chans att slappna av på ett annat sätt inne samtidigt som vi tränar på att slappna av.
Han är väldigt nyfiken på katten samtidigt som han är lite fundersam vad det är för udda typ som är ungefär lika stor som han själv :). Och speciellt fundersam är han på våra korta promenader då katten följer efter en bit bakom.
I natt var första natten han var ensam här med oss. Det gick väldigt bra, han sov under sängen första delen av natten och när vi kom ner på morgonen låg han på sin filt i soffan.
Nu hoppas jag han kommer trivas och att vi kan hjälpa honom att bli mer lugn och trygg i sig själv :)
Han är alltså en strävhårig foxterrier och har fyllt ett år i augusti :)

Vad kul att han blir kvar hos er, är övertygad om att ni kommer att få han lugn och trygg 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Tack! Jag hoppas det
Det verkar redan som det påverkar honom att inte ständigt behöva lyssna efter allt, det är ju inget spring i trappor eller smällande i massa dörrar hos grannarna som hörs här och han verkar ha lättare att lägga sig ner och vila.
Hoppas att det kommer att gå bra för er. Jättesöt är han :=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åh gud vad söt!
Lycka till med honom!
Kul att du kommer från Kiruna.. Jag är också därifrån 
#3 Tack! 
#4 Tack så mycket!
Haha jasså
Bor du där fortfarande eller flyttat? 
Har flyttat, men förhoppningsvis blir det att flytta upp igen lite senare i livet.. 
Jag håller tummarna för att allt går bra för lilla Nitro och att ni alla får det bra
Båda är bedårande söta, fint kort 
#6 Okej
Jag är nöjd med att besöka det då och då 
#7 Tack så mycket!