Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1529 ggr
Frida B
0

Vilken blandras?

Om ni fick välja två raser att korsa, vilka skulle ni valt då? :)

Utseende- (tex vilka ni skulle tro var gulliga/fina/vackra m.m, behöver inte vara bara stora utan det kan vara en stor och en liten m.m)

Egenskaper-(Vad skulle ni vilja ha för egenskaper från båda raserna?)

Både utseende och egenskaper

Detta är bara för att det är kul, så om någon säger tex mops och schäfer, så betyder inte det att personen ska korsa dessa två raser :) tänk inte på att raserna inte passar med varann, eller at dom är för sjuka, utan använd fantasin! :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
1

jag har träffat en mycket ovanlig blaning som föll mig verkligen i smaken i utsendemessigt och sättet. Papillon och Golden retriver Tungan ute arbetsvillig aktiv uthållig lyhörd mellanstor hund.

Swadika
0

Jag hittade världens underbaraste hund på blocket som var blandning mellan chihuahua och chinese crested, hur underbart söt som helst. Han såg ut som en naken chihuahua men hade punkfrisyr, sjukt cool och jag förälskade mig verkligen i honom.  Tänker typ på honom varje dag ;) vet inte varför men han fastnade.

Jag har ingen aning om hur han var till sättet eller något, men alltså den blandningen var hur gullig som helst :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Frida B
0

haha papillon och golden.. skulle jag vilja se ^^

min drömblandras är nog shetland sheepdog och kooikerhondje, skulle nog bli en otroligt vacker och arbetsvillig hund :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

gud vad fin!! en sån vill jag ha ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

joheck
0

#1 Det lät som en riktig höjdare! Givet de bästa från båda sidornaFlört. Den skulle nog jag också välja. Älskar arbetsviljan och farten i papillonen, men skulle gärna få lite mer av det "sociala lugnet" som en golden har. Finns ingen som en golden alltså, så underbart tillgivna och snälla, det saknas lite i papillonen. Sen skulle jag gärna ta emot en lite större storlek än pappisarna.

[Forest]
0

6 Helt så var denna tik lugn men aktiv, visst var hon på men inte den som tjuvstarta om vi säger så :) Jag kan gissa att hon var 40-43 cm hög verkligen en allroundhund bra på spåra och även på rallylynad då vi gick samma kurser.

joheck
0

#7 Låter helt perfekt! Det är just det hära "lugnet" som jag saknar i mina. Jag menar dom kan ju ta det lugnt, ligga och sova eller sitta snällt och titta på när andra gör något, passivitet med andra ord. Men dom saknar det här trygga lugnet som en golden har. Du förstår kanske vad jag menar, tror det är lite av en småhundsgrej det här med att inte vara så "lugn".Flört

[Forest]
0

8 oja jag vet vad du menarFlört

Bruden-Mbuti
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi har hittat vår blandning.

har nu den andra av snarlik mix.

samojed,siberian husky och långhårig collie.

lättlärda,lydiga,följsamma,lugna helt perfekta har våra två varit.

med en blandras är det ju så att man kan jobba fram det bästa ur de olika raserna med rätt träning. naturligtvis går det att få fram allt det dåliga också men då har man jobbat lite fel och stimulerat saker man inte vill ha fram.

våra har from valpstadiet lärt sej att gå lösa. de jagar inte.skäller inte osv.

vet många som har problem med sina huskykorsningar och avråder från såna blandraser.

man måste välja ras utifrån familjen,hur man lever,aktiviteter osv.

att ha hund ska vara kul.

[Forest]
0

10 trevligt att ni valde en som verkligen passar er :) du får gärna bjuda på en till bild ser ut att vara en fin hund Glad ps mycket bra tips där ang välja hund Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Swadika
0

#4 Oh ja, den lilla sötnosen var sjukt liten, som en mindre chihuahua ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

vallhund
0

# 10

"med en blandras är det ju så att man kan jobba fram det bästa ur de olika raserna med rätt träning. naturligtvis går det att få fram allt det dåliga också men då har man jobbat lite fel och stimulerat saker man inte vill ha fram."

Vetenskaplig publicerad källa på det påståendet?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.