Aj aj, blev omkulldragen
Ja det är väl typiskt mig att inte hålla reda på koppel + fötter 
Hjälper till på vardagslydnadskurserna på Hundhuset och i kvällens grupp finns en stor schäferhane på ca 60kg (han är rejält stor), han är snäll men låter illa och gör utfall mot andra hundar.
Idag stod jag och höll i hans halsband och pratade med ägaren, hunden gjorde ett utfall mot en annan kursdeltagares hund, jag hade bra grepp om halsbandet så han nådde aldrig hela vägen fram, men däremot så råkade visst kopplet ligga under mina fötter och då han ryckte till så drogs kopplet iväg och så även mina fötter… Jag föll nästan raklång framåt och drogs då med en bit på golvet innan jag fick stopp på han (släppte aldrig greppet om halsbandet).
Resultat = Shockade kursdeltagare + instruktör, shockad hund som bara stod och tittade på mig med fundersam min men han blev lite lugnare efter det, sträckt rygg, sträckt arm/axel och blåslagna knän.
Och ja jag är knäpp nog till att faktiskt vara ännu mer kär i den vovven efter detta, älskar hundar med problembeteenden 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

(ursäkta men) det är sådanahär historier som gör att man vill ha fb's lilla gillaknapp :) slutet gott, allting gott
Ajaj!
Men det är bra att du tar det med en nypa salt, sånt som händer!
Jag har själv blivit omkulldragen, när jag var mindre släpades jag efter en stor rottweilerhane över ett stenrös(?).
Omkullsprungen har man blivit också ett antal gånger 

#1 Det finns ju knappen "Bra inlägg" 
#2 Är du som mig och vägrar släppa kopplet oavsett om man blir släpad över stockar och stenar, eller hade du fastnat i kopplet?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ojdå! Hoppas du inte är alltför mörbultad imorgon :)
Hehe, tur att vi i tidagsgruppen är så lugna och snälla 

Som det kan gå hehe men tur att det gick bra :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hehehe :)
#3 Haha, jag släpper inte! Jag kan ta lite skrapsår och blåmärken, kan hända betydligt värre saker om jag nu skulle släppa hunden (beroende på i vilken situation självklart).
Men just med rottweiler hanen vet jag att jag kunde ha släppt kopplet men vägrade. Jag var väl bara 6 år så minns inte mycket mer än så..
Snälla föräldrar jag har som låter mig hålla i en så stor och vild hund.. 
7 hahaha, låter lite osm jag hade det fast med envisa shettisar i den ådern. En var så himmla smart o tillomed trampa på änds fot först o vred verkligen om hoven när den vände på FOTEN men tro för tusan inte jag släppte tagen nepp dragen lång bit :P Min fot förövrigt klara sig bara 2 tår som gick ur led, idag har jag som en stor blå-lila fläck på foten+ tårna som lite minne av Challe
.