Lokes tråd!
Nu, två dagar innan vi ska hämta hem honom, vågar jag äntligen skapa en egen tråd åt Loke!
Han är en 5årig omplacering, blandras med 3 st raser. Någon (som inte sett i tidigare tråd) som vågar gissa sig på vilka raser det är? ;) Alla 3 raser är relativt lika storleksmässigt och har i stort sett samma ursprungliga uppgift. Jag tycker att alla 3 raser syns i honom på olika sätt. Har tyvär ingen bild där man ser helkropp från sidan ännu :(
Han är min och min pojkväns första gemensamma hund, och har tidigare tränat mycket Agility, lydnad och Freestyle. Här hos oss kommer vi nog pröva på det mesta inom hundvärlden, men har iallafall bokat in oss på en vardagslydnadskurs till att börja med, men är även intresserad utav att gå viltspårskurs och ska köpa egna agilityhinder och träna med hemma då det inte verkar finnas någon tillgänglig kurs i just det för tillfället… Men nu under sommaren ska vi bara bli ett bra team och få bra kontakt, förhoppningsvis!
Kommer att uppdatera den här tråden regelbundet om hur det går för oss! :)
Wow, känns typ stort att publicera ett sånt här inlägg om att vi på lördag kommer att vara hundägare! :)
Nåja hur som helst, någon som kan gissa raserna? ;)

Jätte fin, ska bli kul att få följa er här på sajten 
Har sett tidigare inlägg så jag ger mig inte in på att avslöja raserna 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
fin!
hmm kan det vara finsk lapphund, bc och… karelsk björnhund? *gissar vilt*
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5- du hade rätt på de 2 första :)
Corgi!
#7- Inte det inte :)
Nu är Loke här hos oss!
Bilresan som tog ca 4 timmar (vi möttes halvvägs) gick jättebra och han höll sig lugn hela tiden. Här hemma har vi ju två katter och han kommer bra överrens med dem. Så med andra ord helt perfekt :)
Däremot har han bott ute på landet och har lite svårt för hundmöten, har jag märkt. Det berättade tidigare ägaren inte till mig, men jag antar att det är för att han inte mött hundar så ofta tidigare. Han blir väldigt väldigt ivrig, gnäller och skäller samt drar mycket i kopplet, men visar absolut ingen aggresivitet. Så det är bara att träna och träna och träna antar jag :)
Har anmält mig till en kurs i vardagslydnad men tyvär börjar den inte förrän 9 oktober :(
Jag skulle gissa nr #5 men byter ut björnvovve mot schäfer, men efter sista bilden så är jag inte så säker längre O.o
#9- Nix :)
Raserna är alltså Bc/Finsk lapphund/?.
Det är en hund som är relativt lik bc'n till storleken och användningsområde :)
#11- Tack :D Ja detsamma! :)
Aussie? Kelpi? :)
Kelpie :)
Så fin! :)
Tackar :) han är lite slut nu, många nya intryck och med tanke på att han bara fått promenader i snart 2 år..
Idag var jag och Loke ute och tränade med ett gäng hundmänniskor och deras hundar. Det gick lite sisådär, när vi anlände till platsen vi skulle mötas började han tokskälla, yla och dra som bara den. Vet inte vad jag ska göra när han gör så :(
Sen gick vi alla tillsammans till en parkering för att träna lite, och där gick det genast mycket bättre. Loke var uppmärksam på mig och gjorde bara några "utfall". Har inget bättre ord för det, men han är ju absolut inte aggresiv utan vill bara hälsa, blir för ivrig. Och helt blockerad :(
Här är iallafall en bild på honom då han sitter fint :)
#17 Hejhej, ledsen att jag inte kom fram och hälsa, ville inte störa när ni träna. Han är verkligen super vacker! Han kanske är lite lugnare när det bara är våra vovvar så att vi kan prata lite också
. Jag va tjejen med papillonerna föresten om du kanske missa det, vet inte om du har koll på mina vovvar^^. Du fick ju se lite hur dom är också, rätt lugna och "enkla"
.
#18- Förstod att det var du, men kom itne riktigt så långt att jag kunde komma fram och hälsa :) Tack så mycket! :)
Förresten #18- Du som sett oss med egna ögon: Du har inga tips på hur jag ska få bukt med problemet? :)
#20 Jag tycker du jobbade väldigt bra med honom. Tror det är en bra taktik att ta han ifrån det roliga när han blir för ivrig. Sen gäller det att ha mycket tålamod, så fortsätt gå på såna här träffar där dom vet vad det är du behöver träna på. Jag fick otroligt mycket hjälp med mina två fegisar, så vi ska definitivt gå på fler träffar! Verkar vara många hundkunniga människor där!
Ja, precis… Tror att han behöver mer träning bara :)
Jo ni verkade jättetrevliga allihopa, hoppas verkligen det blir fler träffar (vilket det lär bli) :)

htt, det finns en vardagslydnadskurs på Hundhuset som startar den 28 augusti. jag har inte fått något meddelande från Studiefrämjandet om att den skulle vara fullbokad (jag är kursansvarig på Hundhuset) så om du vill kan du anmäla till den istället.
_**/Mvh Anne
#24 Kan du inte lämna Kingpin hemma?

#24 Ja det går alldeles utmärkt att ta med andra hunden och koppla han under tiden, är flera som gjort det tidigare.
_**/Mvh Anne
#25 Jo det är ju möjligt, men det är så mycket skönare om han kan följa med och träna lite passivitet så att han är trött när vi kommer hem också. För jag och Sansa kommer vara sååå trötta.
#26 Vad bra! Jag kom på att hon ju ska kastreras i september om allt går som planerat… Får kanske vänta lite då, eller om det kanske är möjligt att ta henne till dom första tillfällena och sedan komma och bara titta eventuellt jobba med Pin på sista eller nått. Får man göra så?

#27 Ja annars så brukar det inte vara så extremt fysiskt krävande övningar i vardagslydnaden så jag tror nog hon ska klara av det även efter operationen, det går ju alltid att anpassa övningarna om det behövs.
_**/Mvh Anne
#23- Jag har anmält mig på den men den var tydligen fullbokad (fick ett mail från studiefrämjandet) och jag står som reserv :( men hade verkligen velat komma med på den då vi skulle behöva det… Så jag anmälde mig på den i oktober också, om vi inte kommer med på den första.

#29 Okej, då har de bara missat att meddela mig om att det är fullt.
_**/Mvh Anne
#30- Okej på det viset :) Nåja, jag får verkligen hoppas på att någon avbokar och jag får plats, annars är det ju inte så jättelänge kvar till oktober.
#32- Annars finns det ju kursen den 9 oktober, som inte verkar vara full :) Mailade dock studiefrämjandet idag igen och dem sa att det ofta brukar vara någon som avbokar/hoppar av :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och Loke har börjat träna in Fredrik steen's sittövning. Jag har aldrig tidigare "gillat" honom, eller snarare inte haft någon sorts åsikt om honom. Men hittade sittövningen i en bok och har tragglat lite med den, inte precis som han gör i denna video men på ett ungefär.
Det jag övat på är väl att Loke verkligen ska fokusera på att sitta kvar och och ha kontakt trots att jag kramar lite i lopplet så det blir ett litet, litet tryck i selen. Enligt boken så ska detta vara bra vid hundmöten, och faktiskt verkar det hjälpa lite! Han får en uppgift, att sitta kvar och sitta stabilt, istället för att inte riktigt veta vad han ska göra eller hur han ska bete sig.
Idag på vår promenad såg vi 3 hundar på avstånd och jag gjorde denna sittövning. Det enda han gjorde var att gnälla lite, men han satt iallafall kvar!
Så jag känner mig positivt inställd till denna övning.
Men tänkte höra, vad tror ni om sittövningen? Är den på något sätt "fel"?
Kollade på videon nu igen och ser att han drar väldigt mycket i halsbandet, och ville bara tillägga att så gör inte jag. Utan det blir bara ett lätt tryck i selen, när han sitter kvar så lättar jag direkt och berömmer.
vet inte riktigt hur det kan förbättra relationen till hunden speciellt, och det där med ledarskapet är jag osäker på men tror det är jättebra vid hundmöten! tyckte oxå han drog överdrivet mycket i kopplet… Tror säkert att denna övningen funkar för dig och Loke :) berätta gärna hur det går sen!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#33 Jo det skulle ju eventuellt kunna vara något. Gillar inte att boka in saker så långt i förväg dock, eftersom jag har lite svårt att förutse hur det kommer vara då med skola och allt
.
#34 Jadu jag har ju egentligen inte jätte koll på det här med hundträning. Men jag tycker det är väldigt underligt att "dra" när hunden ska sitta still, det blir ju liksom dubbla budskap. Men som sagt jag är ingen expert, det kanske är en bra övning. Anne kan ju det här med hund och träning så hon kan nog svara bättre!

#37 Går ju att avanmäla sig i 14 dagar från det att man får kallelsen till kursen om inte datumen/tiderna skulle passa.
Jag är absolut inget fans till FS och håller med om att han drar onödigt mycket i kopplet i den övningen, men i övrigt så är stadgeövningen ganska bra, jag brukar använda den ibland på Velvet. Dock förutsätter det att hunden först har förstått vad sitt & stanna betyder.
_**/Mvh Anne

#39 den ska komma minst 14 dagar före kursstart, oftast blir det nog 3-4 veckor före.
_**/Mvh Anne
#38- Loke förstår vad sitt och stanna betyder, och han har fattat vad övningen går ut på och jag tycker den verkar helt ok. Ska nog ta och pröva med den vid hundmöten ett tag framöver och se om det blir någon bättring, jag tror inte riktigt på metoden då man bara "lockar" hundens uppmärksamhet med godis vid hundmöten..
Igår tränade jag och Loke lydnad tillsammans med några andra, och denna gång gick det mycket bättre!
När vi möttes blev Loke bara sådär över-ivrig en gång och sen var det bra. Lite gnäll bara men det är iallafall mycket bättre än förra gången!
När vi kommit fram till gräsplanen där vi skulle hålla till, var Loke bara fokuserad på mig och brydde sig knappt om de andra hundarna. Han kunde ligga rätt så avslappnat vid min sida alldeles brevid Kingpin och Sansa, förbättring :)
Sen på hemvägen gick vi förbi Ica där det satt 3 hundar uppbundna, och även där gick det jättefint. Dock kom det en hund runt hörnet som jag inte hann se och då fick Loke ett "återfall" men det blev rätt stökigt med de 3 fastbundna hundarna som började skälla som bara den.
Med andra ord går det framåt :)
#43 Han va verkligen jätte duktig! Väldigt kontaktsökande också. Även när han reagerade på dom andra hundarna så va det ju lätt för dig att "få tillbaka" honom. Stor skillnad från förra gången måste jag säga. Tror du kommer få ordning på ivrigheten väldigt snabbt! Han verkar vara bra mycket mer väluppfostrad än mina två
. Jag har bara turen att dom är lugna av sig.
#44 Vad smart att träna balans vid universitetet! Det har jag aldrig tänkt på.
Han är otroligt söt måste jag säga 
#45 och 46: Tack så mycket :D
Här är en bild på Loke då han posar så fint framför en fontän, han ser ut som en turist haha :)
Under den vecka jag haft honom har jag blivit så himla positivt överraskad! Vilken toppenhund jag köpt! Han är verkligen positiv, arbetsvillig, lättlärd, och otroligt go! Dessutom så är det så skönt att han verkligen koppar av inomhus men har fullt fokus (ibland på mig och ibland på annat) utomhus. Det gillas :D
Jag tycker att FS sittövning "sitta hårt" är toppenbra. Hunden lär sig att "sitt" verkligen är en uppgift att ta på allvar.
34, Oja jag kör med den övningen oxå Donna dok fattar inte vitsen med den utan hänger ju snällt på när matte drar lätt i kopplet
Enja därimot håller imot runt om 
Nu har jag varit hundägare i över en vecka och ännu verkar det vara en dans på rosor, men nån dag kommer väl vardagen tillbaka.. Eller gör den det? :)
Det har spöregnat hela helgen så har inte haft med kameran ut, men tidigare i veckan var vi och badade en sväng. Och det gillade Loke, så länge han fick hämta bollen från vattnet :) Men om jag råkade kasta den för långt så ville han inte hämta den så då fick vi snällt vänta på att den skulle dra sig till land :)
55 förstår att man måste kolla så de verkligen äter upp maten.
Vad trevligt att katterna trivs med han katter brukar annars vara rätt så svåra med "våga" vara normal med ny hund.
55. Eftersom det är bordercollie i han så är ivrigheten en blandning mellan vallning kontaktsökning och kanske lite dominans.
Kolla om det finns en bordercollie eller golden labbe spaniel i liknande ålder i närgeten och fråga om de får träffas och busa.
En bordercollie behöver kontakten och buset. De lär sig hundspråket vilket vi avbryter med all vår träning och avledning mm.
Min Blossa är )5% Golden och 5 % Border collie. Hon har lekt med grannes Lagotto i 3 år. När de busat en halvtimma så går fot och träning och luffs väldand bra.
Han kommer att vakta dig läsa andra människors och hundars sinnes inställning som en öppen bok. Bordercollien är sådan.
Grattis till en underbar hund här en bild av Blossa och Timus som leker Kram Blossas Matte
Nu i helgen har jag och Loke varit hos mina svärföräldrar, kom hem idag och Loke är helt slut! Han har lekt som bara den med deras goldenhane, vi har tränat lite Agility och lydnad, dessutom har Loke legat ute mycket under dagarna och bara njutit av den möjligheten.
Skrev för ett tag sen ett långt inlägg om hur det går, men just då la vårat internet av och jag sket i det. Men här kommer det i korta drag: Hundmötena går fortfarande inte "smärtfritt" utan jag är mest rädd att det ska bli värre, känner mig väldigt maktlös och vet inte hurj ag ska göra, funderar på att kontakta en privat hundinstruktör och boka konsultation.
Annars börjar som sagt vår kurs den 9 oktober, och fram tills dess fortsätter jag och Loke på att bygga upp vår relation och kontakt, och Loke är verkligen allt jag kunnat önska mig i en hund! Vad man än erbjuder honom att göra så lyser han verkligen upp, älskar all sorts aktivering.
Har anmält mig till en helgkurs i rallylydnad i september, för som sagt går det jättebra att träna tillsammans med andra hundar, då har han full fokus på mig, det är bara när man möter hundar ute och verkligen går "rakt mot dem" som han skäller, hoppar och drar i kopplet. Och ibland kan man ju inte ta omvägar eller liknande, men jag försöker gå undan så mycket som möjligt och då brukar det gå lite bättre,ibland.
Jag har även börjat cykla lite med honom, tar det väldigt försiktigt nu till en början med bara 5-10 minuters turer i långsam trav. Han är ju trots allt 5 år och verkar vara lite ur form. Men ska öka tiden väldigt långsamt och även gå mycket i terräng och liknande för att få upp flåset ytterligare.
Bifogar lite bilder på Loke och Ricky, svärföräldrarnas hund:)
Ricky ville gärna hänga på när vi tränade lydnad och sno godisarna, men själv ligger han mest i värmen och slappar i sin babypool (haha man kan skymta den på en bild högre upp) eller liknande. Tycker det är synd att han är så "förslappad" men tyvär är det inte min hund och han verkar ju trivas med livet som det är, så.
Sammanfattningsvis gick Lokes och Rickys första helg tillsammans jättebra, och det var väldigt glädjande för mig eftersom det lär bli fler helger tillsammans. Dock har Loke inte ätit så mycket, trots att han fått totalt lugn och ro när han fått maten, men jag kan tänka mig att det berodde på ny miljö, ny kompis osv..
Se där nu blir det mycket enklare att se att det är du som skriver!
Loke är verkligen såååå fin! Kul att han funka med Ricky också. Har han lyckats få några andra hund kompisar än? Eller har ni helt och hållet konsentrerat på att få ordning på möten?
#64- Haha jo det känns lite roligare med en Avatar nu :)
Tack, visst är han :D Jo det känns skönt att han funkade med Ricky, för vi är ändå där rätt så ofta, de bor i Kalix :)
Nä han har inga andra hundvänner än så länge, vill fokusera på hundmötena nu och sen har det bara inte blivit av. Men han hade då jätteroligt nu i helgen!

#58 Vad gör han vid hundmöten om du testar att vid varje hundmöte börja träna något med honom, tex fotgående, vacker tass, eller vad som hellst?
Om du vill kan vi gärna mötas upp någon dag och se om jag kanske kan ge några tips, det är alltid lättare då man själv ser med egna ögon vad hund & förare gör.
_**/Mvh Anne

#68 och jag tycker det är kul att iallafall försöka hjälpa er (och andra). 
_**/Mvh Anne
#67- Om vi ser en hund på avstånd, typ som korsar vägen, går 50 meter framför oss eller bara på andra sidan vägen eller liknande, så räcker det med att säga hans namn så har han glömt bort dem, kan alternatvivt gnälla lite. Men går vi på en väg och det kommer en mötande hund har jag prövat att gå undan, typ ner i diket, in i skogen eller vad det nu är på sidan, och försöka distrahera honom med tricks. Och det funkar bra fram tills att hunden just passerar oss, då börjar han skälla, hoppa och ja dra i kopplet som sagt.
Då är det omöjligt att få hans uppmärksamhet, i bästa fall kan jag få honom att sätta sig genom att trycka på hans rumpa men det känns ju inte som det bästa alternativet, för han fortsätter ju ändå att skälla.
Men jag skulle verkligen behöva en metod som jag gör varje gång oavsett vad, började ju med Fredrik steen's sittövning men tror jag gav upp den lite för snabbt, har läst nånstans att man helst ska jobba med samma övning några veckor för att se resultat. Har dock aldrig försökt bara passera med Loke, typ gå rakt fram utan att stanna, bara dra med honom hur mycket han än låter och har sig, men vet inte om det heller kan funka?
Är bara jättetråkigt att det ska vara såhär, man känner sig såklart lite misslyckad när ingenting funkar och man inte vet alls vad man ska göra. För det är ju trots allt något jag har tagit på mig och jag ska ju ge mig f*n på att lösa detta, men fram tills dess känner man sig som en kass hundägare som inte kan någonting :( Och vissa gånger går det ju faktiskt bättre, men man lyckas glömma bort dem gångerna tyvär.. Och så blir det ju en så dålig stämning, trots att början av promenaden kan vara väldigt lyckad, att allt går super, så är man ju ändå besviken på sig själv när man kommer hem igen om man mött någon hund..
Och #67- Det vore jättekul och snällt! :)

#71 jag har ganska fullt upp denna vecka, men någon dag nästa vecka kanske kan funka?
_**/Mvh Anne
#72. Jodå ingen brådska :)
Jag och Loke har kommit in på en vardagslydnadskurs som börjar i slutet av denna månad, tack vare AnneN :) Så det ska bli roligt att komma igång tidigare, och då har han förhoppningsvis bättrat sig lite så vi kan ha extra kul på rallylydnadskursen i mitten på september :)
Hur gammal är Loke?. Han ser ut som en glad busig unghund.
Könsmognad runt 16-18 månader brukar vara en prövo tid men sedan bli väldigt bra.
Ni kommer att få många trevliga stunder och tipps.
Min tik har lungnat sig mycket efter 5 löpet fyller 3 år på måndag. Hon går saktare än gammla vovven på promenaderna nu. Nosar kissar nosar strosar.
Ja de är underbara Njut av bus tiden. Lugnet kommer. Kram Blossas Matte
#75- Han är 5 år så det mesta borde ju "ha lagt sig" ;)
Jo jag är väldigt positiv om att allt kommer att lösa sig :)
Loke har inte varit sig själv de senaste dagarna, tror att det är mycket löptikar ute i området. Han äter väldigt dåligt, går runt och gnäller inomhus och är väldigt ofokuserad allmänt. Men han verkar inte sjuk eller så :) Den förra ägaren sa att han kunde bli såhär då det är många löptikar i närheten, men självklart är man ju lite orolig. Dock äter han hur bra som helst om man matar honom med maten under träning tillexempel, så han får ju i sig lite iallafall.
Annars fokuserar vi just nu mest på passivitetsträning samt konditionsträning. Ska låta en massör gå igenom hela honom nu i slutet av månaden, för att kolla eventuella spänningar och så vidare. Han är ju inte jätteung längre och då jag vill att han ska få vara i bra form och ha bästa förutsättningarna för att hålla för hårdare träning så kan det ju vara skönt att ha honom genomarbetad så att säga.
Har även hittat den absolut bästa belöningen för Loke- att få leka/kampa/tugga på benet ett tag. Han gillar ju godis, leksaker m.m. men det här är något extra :)
#77 ja det är ju haken med hanar, dom blir ju inte sig själva när tikar löper :/ men som tur är går det ju över, annars hade det vart jobbigt!
kul att det går bra för övrigt, hur går det med hundmöten nu då? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#78- Nä det är ju tyvär så :( Vår stövare (som tyvär gick bort för 1 år sedan) blev helt tokig när granntikar löpte, han slutade äta totalt och lärde sig att både låsa upp och öppna ytterdörren. Haha :) Som tur var så räckte det med att sätta ett kompostgaller framför dörren då han ogillade skrammlandet från det :)
Tja, det går lite sisådär med hundmötena. Jag har valt att under en tid undvika att gå på så hundtäta promenadsträckor då jag känner att jag inte riktigt vet vad jag ska göra, och det känner ju Loke av. Bättre att få tips av någon som verkligen kan. Men de gånger vi möter hundar går det sisådär, ibland ganska bra och ibland katastrofalt. Dock går det som sagt jättebra då vi tränar med andra hundar, och han leker fint med mina svärföräldrars hund, Ricky :)
Har även nyss bokat en tid till simning på älvdalens hundhälsa i Råneå. Det är en pröva-på-gång och om Loke inte verkar tycka det är allt för hemskt så kommer vi att börja med det regelbundet :)
Wow!
Idag har vi mött 2 hundar, inte öga mot öga men iallafall att Loke sett dem tydligt på kanske 10-20 meters håll. Och han har inte gjort något utfall :) Bara tittat upp och sen fortsatt lukta :)
gud vad bra! hoppas det fortsätter så för er :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Efter att ha legat lite lågt i träningen pga att jag haft 0 motivation så har jag börjat skriva ett träningschema, kanske är lättare att följa det :)
Loke har iallafall i veckan varit till veterinären för vaccin, där han skötte sig utmärkt. Viftade bara på svansen åt veterinären och allt var över på en sekund, han hade nog inte ens märkt sprutan :) Han är så snäll!
Veterinären tyckte det var kul att man verkligen kunde se raserna i Loke, och det tycker ju jag också. Men det är ju "bara" 3 raser i honom ;)
Igår var vi på socialträff på hundhuset här i Luleå och det var jättetrevligt! Ganska många andra hundar och så, Loke gnällde ganska mycket men gjorde nästan inga utfall. Han var kontaktbar med andra ord :D
Först tränades det inkallningar utomhus och då höll vi oss på vår kant då jag inte ville pressa Loke för mycket när han väl satt vid våran sida nästan helt tyst. Men sen tränade vi kontaktövningar inomhus och det var inga problem för Loke, han tycker mycket om såna grejer. Så med andra ord skötte han sig bra och jag kände mig mycket välkommen på hundhuset, så dit ska vi fara så ofta vi kan! :)
Har dock inte tagit några bilder, bara kassa mobilbilder. Men det var en liten uppdatering iallafall :)
Igår hade Loke en rolig dag, vi åkte iväg till min mormor och morfar på landet där Loke fick springa lös och leka med min kusins 1åriga tollartik.
När vi gick en långpromenad där passerade vi en fårhage och visst gnällde Loke lite och visade att han ville dit, men jag satte mig och tittade på fåren ett tag och de kom fram och nosade på oss och då skötte sig Loke fint, blev lite nyfiken på fåren eftersom de var så närgångna. Men med tanke på att han har 3 vallraser i sig så trodde jag att den dagen han skulle möta får skulle han bli tokig, men så var inte fallet. Men man vet ju inte hur han hade reagerat om han varit lös i hagen eller så. Och det tänker jag inte pröva :)
Loke var väldigt trött och nöjd efter en dags lekande och spanande på får.
Imorse däremot väckte han oss tidigt, vid 5, för att vilja gå ut. Min pojkvän gick ut med honom och då hade han bajsat flera gånger, väldigt löst. Vi har gått ut med honom flera gånger under förmiddagen och han har inte varit riktigt ok i magen, och spytt inomhus men verkar annars pigg och glad. Får hålla koll på att hans tillstånd inte försämras, hålla koll på tempen och att han dricker. Förhoppningsvis går det över under dagen men annars måste vi ju åka in med honom. Men det verkar som att han "bara" ätit något olämpligt trots att han var under tillsyn hela tiden igår då han var lös.
Stackars lilla Loke :(
Han har säkert ätit fårlort. Det finns dimor på apoteket ge han två på morgonen och någon mitt på dagen en på kvällen. Och lite Dofilus som finns på affären.
Apoteket har återställande pasta för dåliga hundmagar påapotek.
Min tik åt en äldre hund bajs och kräktes två dygn. Men med Dimor och Dofilus brukar det mästa funka.
Blossas Matte.
Var ett tag sen jag uppdaterade om Loke nu, men har varit så dålig på att fota sista tiden och det är ju tråkigt med bara text… Men kände för att skriva en liten text ändå :)
Vi har börjat kurs nu i vardagslydnad 1, både Loke och jag tycker det är jättekul och jag är pirrig hela dagen innan kursen, haha!
Loke sköter sig fint på kursen, är inte jättebrydd om de andra hundarna.
Med hundmötena går det lite upp och ner, oftast ner.. Men ibland kan han verkligen förvåna en och inte bry sig alls :)
.