Skitägare rent ut sagt
Som hundägare borde man ju veta bättre. Jag skulle aldrig under några premisser ta med hundarna när jag ska handla och lämna i bilen. Det här möttes jag av på parkeringen vid affären. Jag öppnade min dörr och var redo att skälla ut ägaren när denne dök upp. Tyvärr hann dom inte komma innan vi åkte, men jag ska nog baske mig ta och skriva ut lite varnings skyltar vid affären om att man inte ska lämna hunden i bilen och varför. Idioter.
Man tycker ju att alla hundägare borde veta bättre men tyvärr gör många inte det. T.ex. här om dagen sprang en hund över bilvägen för att komma fram till mina två men ägarna verkade bry sig.
Jag tar aldrig med mig hundarna när jag ska handla. Hade jag bott långt ifrån affären så hade jag heller inte gjort det, är inte värt det.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Idiotiska hundägare finns det gott om som inte fattar hur varmt det blir i bilen snabbt och att det lilla nervevade på rutan hjälper inte.
Jag lämnar aldrig hunden i bilen sommartid, aldrig!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Och idag såg min man denna bil igen som stod parkerad brevid våran bil. Han tog reg nummer och bild på bilen. Vad vi ska göra av uppg. vet jag inte för bilen står ju inte kvar nu.
Ni kan kolla upp vem som är ägare till bilen och kontakta dom. Berätta att ni kommer rädda hunden om nu ser det igen.
Usch, man blir alltid lika förbannad på när man ser folk som har hundarna i bilen när det är varmt ute. Rent utav djurplågeri. När vi ska handla och om Leo måste följa med så brukar jag ta med honom på en promenad i området under tiden farsan handlar. Förstår inte varför andra kan tänka så också, eller låta bli att handla om dom inte kan lämna hunden. 

#4 Hur menar du med att rädda hunden? Får man bryta sig in i andras bilar bara sådär?

#5 Om det föreligger fara för hundens liv så har man lagen på sin sida att tex krossa en ruta för att få ut hunden och kunna rädda livet på den.
Står jätte bra om hur man bör gå till väga i sådana fall på denna sida http://tillhunden.nu/2011/04/radda-en-hund-i-nod-och-kom-undan-med-det/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Ja, men bäst är att kontakta polis samtidigt.
#6 Det hade jag ingen aning om, bra att man har rätt att göra så. 
#7 Jo, absolut.
Vad är felet, det ser ju inte direkt varmt ut? Jag lämnade mina i bilen senast igår medan jag kollade runt i en affär…
#9 Fast det räcker med att det är 18-20 grader ute så blir det riktigt varmt i bilen.
Tror inte det är så farligt en kort strund… Vi klarar ju av det i denna "värmen"
#11 Hundar har ju mer päls än osv. Så det kan man ju inte jämföra med
Det var 24 grader den dagen.

#11 Hundar klarar tyvärr inte värmen lika bra som människor eftersom de inte kan kyla av kroppen genom att svettas på samma sätt som det vi gör.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#9 Räcker att det är 17 grader ute så blir bilden jättevarm och eftersom hundar inte svettas som vi blir de lätt överhättade. Trodde detta numer var känt i alla fall på hundforumen efter alla varningar.
Skulle aldrig få för mig att lämna hunden i bilen. Lämna den hemma är mitt råd.
Vi lämnar vår hund i bilen när vi ska handla tex när vi är på semester eller dylikt. Då ställer vi bilen i skuggan, hivar ner rutorna, ställer in en vattenskål i buren åt henne och har hake på bagageluckan.
Jag lämnar hund i bil när jag handlar, sommartid bara på ställen med underjordiska garage, sen har jag en bra AC också.
Det är bra att ha en lapp med telefonnummer o tid när man lämnade bilen väl synlig, samt en termometer som visar på temperaturen i bilen. En gång blev jag utskälld efter noter av en gubbe när jag kom tbx till bilen, han blev ganska paff när han märkte att det var svalare i bilen än utomhus.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#18 - Bra tips med termometer till andra som lämnar i bil ibland.
AC förstår jag dock inte riktigt, hur kan du ha den körande om tändningen inte är påslagen?
Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!
ACn fungerar bara när bien är igång, men det finns både AC o kupévärmare som fungerar uten det.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Ok, jag är själv sparsam med att använda AC både inomhus och i bilen. Står i intruktionerna här att det inte ska användas i samma rum som djur och växter. Själv får jag nackspärr och huvudvärk om jag kör med det i bilen. Tror inte att det spelar så stor roll om man har stor bil och hunden är placerad i bakre delen, man kan ju hänga upp en handduk för att slippa det värsta kyldraget.
Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!