Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1979 ggr
Pudelbus
0

Gratishund...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra året var vi iväg på semster i hunnebostrand, vandra runt bland klippor och vid havet.

Sen möter vi en gubbe som berömmer oss för den fina vovven, och han berätta om sina.

Sen fråga han hur gammal hon var, och vi sa att hon är runt tio år, är inte helt säkra då vi tagit över henne.

då ändrades den trevliga attiytden och han svarar " Jaha, det är en sådan där gratis hund"

Sen var det inte alls lika trevligt att prata med oss längre..

Varför skulle vi vara sämre än denna gubbe som hade "dyra hundar". För att vi har räddat en hund?

Jaja, En av många gratishundar vi har tagit hand om, och inte tycker jag dom är mindre värda för det ;)

Fridaaaa
2

Nej dem är absolut inte mindre värda! Bara bra när man tar hand om omplaceringshundar eller hemlösa hundar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
1

Jag har själv tagit vuxenomplaceringshund blandras inte gratis hon kosta lite hon oxå men jag anser att hon var den finaste guldklimpen man kan önska sig, tyvärr är hon inte med oss längre. Sen har vi Donna som oxå är omplaceringsvalp 6 mån inte heller hon var gratis. Det är mer mitt hjärta som sätter prislappen än vad prislappen säger mitt hjärta ska värdera. Så är det mina hundar oavsett inköpspriset är lika mycket värda det är mina/våra små guldklimpar Flört

Adalissa
1

Jag förstår inte hur man skulle kunna bedöma en hund beroende på inköpspris. Det sitter ju inte i pengarna hur hunden är eller vilken relation jag har till denne.

Jag förstår de som av olika anledningar vill köpa renrasiga hundar, jag imponeras av de som tar omplaceringshundar och jag förstår de som av någon anledning köper en blandis.

Jag har både haft renrasiga hundar och blandisar och aldrig varken älskat de mer eller mindre eller ansett dem vara mer eller mindre värda.

Fruktansvärt tråkig attityd hos den där människan - men tyvärr är denne inte ensam. Men de bestämmer tack och lov inte värdet på våra hundar :)

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

[Forest]
1

3 ne såna personer finns överallt, tur är väl att det finns fler personer som ser än som man gör god gärning att öppnar sitt hem för omplaceringshund oavasett ras/er :)