Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1209 ggr
R&Smatte
1

Går bättre

Nu har vi provat att avgränsa hundarna till köket när vi ensamtränar Ronja. Har även en dap i uttaget och massor av hundben. Idag när vi provade gå ut ca 20 min hade hon inte en tanke på att vi gått. Hon låg fint i bädden och tuggade på ben. Verkar som dap:en hjälper till att lugna henne.

Nu håller jag tummen att det ska fungera framöver.

AnneN
0

Håller tummar och tassar för att det ska fortsätta gå bra Glad Vet själv hur det är att ha en hund som inte går att lämna ensam utan att få hela hemmet sönderslitet, Velvet klarade inte längre än max 10-20 minuter fram till 5 års ålder då hon plötsligt blev mer vuxen mentalt och tryggare i sig själv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

R&Smatte
0

#1 Ja Ronja är rätt så ny i hemmet och dessutom fortfarande valpig. Men än ger jag inte upp. Ska ordna en ordentlig grind med till köket som hon inte kan hoppa över. Trött på att sätta en kartong över grinden vi har nu. Haha.

[Forest]
0

Härligt här går det lite si o så, Donan får spader faktist efter 45 minuter ylar o skäller som en tok :-/ Nu har jag skaffat dagmatte så vi håller på att lämna hundarna där lite ibland själva med henne för att introducera dom för varandra stegvis. Idag var dom där 2 tim gick fint fint bara att Donna hade suttit vid dörren o väntat på mig men följt med glatt ut o in på promenad. Får hoppas att hon blir sig själv o visar vilken glad liten skit hon är snart.