Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2186 ggr
loviisa
0

Klura ut raserna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppfödaren sa att det var sex/sju raser i henne men vi har haft svårt att minnas dem..
De tre vi kommer ihåg bäst är Shih tzu, lhasa apso och Border Collie (haha hade man ju aldrig kunnat lista ut..) de andra kommer vi bara på då vi hör dem.

Beskrivning annars..
Hon är i mankhöjd ca 25 cm. Blir lång hårig och får trimmas ned. Har underbet. Mycket avlång kropp med korta ben. Kraftig runt revbenen men väldigt smal vid bakbenen. Upprullad svans.  Hon har runda hängande öron.

Bilderna visar henne i olika vinklar och olika pälslängd.

Vad tror ni det är för raser i henne ut ifrån bilden nedan?

Skriv sex/sju stycken om du vill och tre av dem behöver inte vara dem jag skrev att vi vet  Glad

lovisa

htt
0

Jack russel och kanske någon liten spets? Eller möjligtvis tibetansk spaniel?

R&Smatte
0

Powder puff och tibetansk terrier kanske?

R&Smatte
0

Kanske skulle kunna vara papillon/phalene i henne med, hon liknar min Shanti lite.

[Forest]
0

jag gissar på bichon havanais,och  tibetansk terrier tycker den påminner lite om dessa två oxå i långhåriga bilderna Glad

Frida B
0

hmm… kanske tibbe, papillon och powder puff? eller någon terrier? hur är hon i sättet? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

loviisa
0

#5 Hon är otroligt sällskaplig, viftar alltid på svansen. Mån om att vara nära folk. Skäller då det plingar då dörren och precis då hon blivit lämnad hemma själv. Älskar att bada. Duktig på att hoppa och den lättlärdaste hunden jag mött! Jag lärde henne vacker tass på en kvart. Så hon är väldigt klok!

Tibetansk spaniel är en ras vi själva klurat ut att hon borde ha i sig, inget som vi minns att de sa att hon var. 

Phalene var rätt utav #3!

Kom på en ras nu också..

En vit som börjar på B…. Flört

lovisa

R&Smatte
0

#6 Bichon Frise´?

loviisa
0

#7 nej :)

lovisa

Siggemyvovve
0

Jag tänkte på Schnauzer när jag såg bilden där hon var korthårig. Eller kanske inte?

Någon hundras som endast är vit och börjar på b vet jag inte förutom Bichon frise. Kanske West highland white terrier!

Aja i vilket fall, jakten fortsätter….!

mikkan01
0

Bichon havanais eller bolognese då Flört

~mikkan

Ella
0

korta ben? hon kanske är Tax xD

[madelaine]
0

Jag tänker på Border Terrier jag :)

Bild på syrrans lilla bordis:

loviisa
0

#10 hade rätt med bolognese! Det var den vita rasen på B!

lovisa

Ella
0

Irish soft coated weaten terrier kanske? :)