Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundgodis-recept
Läst 3712 ggr
[madelaine]
0

Bränd blodpudding

Köpte lite blodpudding idag för att fixa smarrigt godis till Lily och kompisarna hos dagmatten.
När jag kollar på dom nu lite senare är det mer som små svarta, stenhårda bitar.
Jag själv kan inte provsmaka och har inte ens sett blodpudding på åtminstone 15 år, men luktade länge och väl och det luktar inte bränt alls, bara blodpudding. Sambon knaprade på några stycken och höjde gillande på ögonbrynen och tog en näve att ha som tilltugg under kvällen.
Men, med tanke på dagens nyhet om att ägg numera är lika farligt som cigaretter blir jag extra nojig och undrar om det på något vis är farligt om det blivit lite bränt..?

/Hönsmamman

pv60
4

Avvakta och se hur sambon mår Tungan ute

Nej, det är nog ingen fara alls.

[madelaine]
0

Haha, tack för svaret :)

[Forest]
0

jag gör oxå godis i ugnen, jag har på 75 grader en liten stund sen vänder jag på dom, då sänker jag till 50 grader har öppen lucka och låter dom bli krispiga rätt så torra bara lite mjuka i mitten så man kan dela dom i mindre bitar. Lukta det blodpuddning när du öppna ugnen tror jag inte de är för brända mina ser svarta ut med. Jag äter inte b-puddig aldrig ätit det vad jag kan minnas Flört jag delar upp dessa godisar o sen även fryser in dom i små portionspåsar.

[madelaine]
0

#3,4: Haha ja då är det nog ingen fara med mina heller. Blev lite besviken när det såg ut som små kolbitar när dom kom ut ur ugnen.
Sniffade vidare under kvällen och i morse, och det luktar då bara blodpudding om det. Både hund och sambo verkar må prima efter att ha snaskat lite på det, och jag blev plötsligt väldigt poppis hos båda två ;)

[Forest]
0

5 haha det är säkert inga fel på dom :) mina ser oxå ut som små svarta kolbitar men luktar som du säger blodpuddning.