Jätte stolt övet Tuva!
Som några av er nog redan vet så har jag nog skrivit att Tuva är åksjuk och att hon är osäker/rädd med nya hundar och nytt folk. Men igår när mamma körde mig in till Lund central (för att jag skulle träffa några kompisar och nya hundar, som Tuva också skulle träffa) så dreglade (eller vad man kan kalla det för) hon för att hon blev ju åksjuk. Så när vi kom fram så gick jag till dom andra, och blev glad för att Tuva morrade eller skällde inte på dom andra hundarna eller på mina vänner (mina kompisar hade med sig små och stora hundar). Så när hundarna hade hälsat på varandra så gick vi till bussen för att vi skulle till Lunds brukshundsklubb, så när vi hoppade på bussen så visade Tuva inget alls, sen när vi kom fram dit så släppte vi hundarna (i inhänganden) och då gick det hur bra som helst, för att Tuva morrade eller skällde inte alls på dom andra när dom var lösa (hon var som sagt också lös), så när jag tränade lite inkallning med henne så kom hon till mig med en gång. Sen när vi skulle hem så tog vi bussen tillsammans igen och då la hon sig ner i bussen och hon somnade nästan, och hon mådde inte alls illa (fast än att hon fick godis, när vi tränade). När vi var framme på lund central igen så tog jag tåget hem och då la hon sig ner och somnade. När vi klev av tåget så hämtade mamma och pappa oss, och just då när pappa körde så började Tuva att må illa, så då sa mina föräldrar att det var för att hon kunde se ut och det kan hon ju inte på buss eller tåg. Så jag tycker att gårdagen (13/8) var en väldig lyckad dag. Får ju inte glömma att hon lekte med dom andra hundarna med.
Ville bara skriva av mig lite och visa/berätta hur stolt jag är över Tuva. 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Åh vad roligt att höra! =) Man blir så glad av att läsa sådant här, hoppas det fortsätter såhär bra och att ni fortsättningsvis slipper åksjuka =).
Kram Kram
#1 Hihi, ja det hoppas jag med :D
Mvh Ida med djuren!

Vad kul att det går bra i träningen för er 
Undrar hur/vars hon sitter i bilen? Har ni henne i en bur kan du prova med att täcka över buren så hon inte kan se ut och testa om det hjälper.
Sitter hon i fram/baksätet så testa att sätta/lägga henne på golvet istället.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 Hon brukar sitta längs bak (utan bur) om hon inte gör det så brukar hon hoppa fram till baksätet. Men jag ska prova dina/ditt förslag. 
Mvh Ida med djuren!

#4 då kan jag tipsa om att skaffa en bra bilbur, dels för säkerheten (både hundens och eran om det skulle bli en krock) och dels för att hundar ofta känner sig tryggare i bur i bilen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
härligt! har en hund som är precis likadan, när han åker bil blir han näst intill hysterisk ibland, men på tåg och buss sover han.. man känner sig så stolt! hoppas det fortsätter såhär :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5 Ska säga det till mina föräldrar, och se vad dom säger. :)
#6 Ja, visst gör man. Och det hoppas som sagt jag med :D
Mvh Ida med djuren!