Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 5179 ggr
Vosjes
0

Hundköp - oens

Jag och min sambo har gått i valp tankar en längre tid nu och vi har planerat att utöka flocken med en AKITA tik valp efter att vi fått bukt på de mer eller mindre problemen hos våran nuvarande hund dvs skälla på andra hundar vilket vi faktist har kommit riktigt långt med och sen självklart efter flytten till ett nytt och större boende.

Men nu helt plötsligt kläcker han ur sig att han tycker att vi ska hitta en passande Schäfer hane, valp självklart men hur kan man ändra planerna sådär undrar jag nu.
Vi har ju planerat Akita tik i flera månader - och jag i flera år jag vill ha en Akita tik att mysa med - inte en Schäfer snorre!

Fast å andra sidan så älskar jag ju Schäfrar också … Äsch vi får nog ta och skaffa oss både en Schäfer och Akita. OskyldigFlört

Schipperke hundarna är också super underbara……………..

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Karmatarerskanise
0

Hur kommer det sig att han helvände plötsligt? :)
Fast 2 hundar till låter  mysigt ;)

[Forest]
0

Arkita hade grannen en urmysig snäll 5årig hane Chanel o han gick jätte bra ihop de hade samma syn på livet ta det lugt o skönt o njut :D Vilken ras ni väljer först är upp till vad ni vill, hoppas ni kommer fram till bra lösning. Lycka till med valpletandet ändå

Vosjes
0

Jag har ingen aning om varför han helt plötsligt vänder sådär! Obestämd
Akitor är ju bara super mysiga och de passar oss perfekt - därför vi vill ha en också jag har ju till och med valt en uppfödare Oskyldig

Denna uppfödare föder upp snälla och lättlärda akitor alltså inte sura och allt för envisa sådanna och så är hennes akitor underbart vackra.

Tack!

twinkime
0

Jag tycker nog att ni skall ta och tänka efter en gång till. Och först bearbeta de problemen som er nuvarande hund har. När ni har fått bukt med de problemen då tycker jag att man kan gå i valtankar. Sedan visst skaffa 2 Valpar kräver dubbelt så mycket jobb. Och man ska genomtänka köpet noga om man har tid och ekonomi. Eftersom det är ett stort steg med 2 nya flockmedlemmar.

Och om det kom impulsivt att köpa en annan ras, tycker jag nog ni verkligen skall tänka igenom noga innan hur månag Valpar ni planerar att köpa. och av vilken ras? Har ni tid med  3 hundar om 10 år?

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Vosjes
2

Vi ska absolut inte inpuls köpa en hund utan vi planerar valp om sådär en 2 år eller mer - beroende på situation med mera.
Och självklart ska vi först bearbeta våran nuvarandes hund problem först men jag är nästan säker på att vi fått bukt med det om sådär två år.

Jag vet hur det är med fler hundar då jag alltid haft mellan två till fyra hundar i hemmet och ekonomin kommer räcka och bli över även om vi hade fler hundar så det är inga problem och jag orkar inte med två Valpar samtidigt så det blir det inte, men kanske med några månaders eller års mellanrum skulle nog inte skada.

Jag vill inte ha en hund som är för aktiv för oss och därför blir det nog ingen Schäfer utan en Akita då Akitor är både vackra och tillräkligt aktiva för oss samt mycket mer.

Tid kommer jag (som tur är) ha alldeles för mycket så tiden gör nog ingenting men en valp åt gången räcker och självklart planerar vi 10 år framöver vi planerar till och med 20 år framöver så vi är förberedda, man vet ju aldrig hur länge dom stannar här på jorden. Glad

twinkime
0

#5 Det låter väldigt bra att ni tänker igenom alla detaljer. Alltid bra att planera i förtid Glad

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Vosjes
0

Även fast det är omöjligt att vara nog förberedd försöker vi vara så pålästa som möjligt och fixa till de små problem som finns just nu hos både oss, andra hund(arna) och mycket mer.

Jag tycker att det är viktigt att vara påläst och absolut aldrig ta hem en valp när det finns för mycket negativt i omgivningen och när matte eller husse inte har ork så vi väntar och väntar och planerar. Flört

Sardines
0

Hur gick det, blev/blir det nån valp? Glad

Sophey
0

(Jag ar Vosjes men glomt mitt losenord hemma pa datorn i Sverige)

Det blir en valp men forst ska vi flytta tillbaka till Sverige men i slutet av 2012 borjan av 2013 blir det nog en valp om den ratte fods och det blir en akita savidare en hemlosing inte charmar oss igen.

Medarbetare på matlust

[Forest]
0

9 jaså är du vosjes Flört haha undra just vart hon hade tagit vägen Glad vi får vänta o se vad det blir för hund iaf.

Sophey
0

Japp jag ar forumraven! Jag hade ett svart losenord skrivet hemma och sedan var jag bara automatiskt inloggad men glomde ju sa klart att memorera losenordet och lappen hemma sa det var enklast att bara skapa en ny anvandare.

Jaaa…jag har vantat i evigheter nu pa min valp men forhoppningsvist hittar jag den perfekta valpen i host/vinter!

Medarbetare på matlust

Hiro
0

Jag tänkte bara säga att vad jag vet så är det jäääkligt svårt att få en bra schäfer…

Sophey
0

Det ar en gammal trad och jag ar inte direkt intresserad av en till schafer. Jag ar en spets och urhundsmanniska helt enkelt och akitan passar oss som handen i handsken sa om det inte blir en akita har vi charmats av en underbar hemlosing.

Medarbetare på matlust

[Forest]
0

13 låter sött att ni kanske tar en liten hemlös vän :) finns det hjärterum så finns det stjärterumFlört

Sophey
0

Lexie var ju en fd. hemlosing och hon ar ju min alskling, sa varfor inte tva fd. hemlosa alsklingar, dvs om jag hittar en valp som passar oss.

Igentligen vill jag eventuellt starta en mindre serios akita kennel och darfor leta efter en renrasig fin tik men om hundorganisationerna inte hittar en valp som passar oss kommer vi vara jourhem i framtiden.

Medarbetare på matlust