Fradga & bubblor+ slem
Var ute i ca 2 timmar i skogen idag med hunden & en kompis med dennes hund. MIn hund är en sk. ätare. Äter allt. Så idag blev det ko skit.Säkert något mer som jag inte såg.
Väl hemma efter en dusch(rullat sig i bajs) så började han fradga & "blåsa bubblor". Även slemmig i munnen. han har druckit & ätit lite. Diarre har han oxå. Men han har diagnosen magkatarr & har diarre regelbundet. Nu ligger han bakom mig & suckar. TRoligen har han ätit något mindre olämpligt. Ska jag ringa in till vetten eller kan jag avvakta lite.
Detta är en kille som blir sjuk regelbundet pga magen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Kanske han fått tag i en padda? Låter som det när du nämner skummet/fradgan.
ring vetrinären o hör de kan säkert rådge, ett tips grannen fick när hennes hund lekte med padda var. 1 sköj munnen VÄL, 2 håll koll på hunden och denns allmäna tillstånd. 3 åk in om den verkar dåsig och hängig. är det padda den har slickat på så ska man passa sig de är nämligen giftiga.
har pratat med vetten & de säger som ni-padda.Har sköljt munnen flera gånger. han har även kräkts. Så nu fradgar han inget & inte lika slemmigt i munnen. så det går åt rätt håll. Men någon mat får han inte. Kommer han lära sig något av detta? nej, inte min Axel inte
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
3 min kompis har med en hund som äter lite allt möjligt ja även mindre bra saker, hon skaffade en munkorg då hennes hund fick åka in akut pga hon åt padda :-/ vart jätte sjuk. OBS hon åt inte bara slicka eller tog den i munnen.
Ursäkta att jag påpekar det, men TS, om du har en hund med diagnosen magkatarr, som regelbundet blir sjuk pga magen …. så är du skyldig att se till att han inte äter allt möjligt som GÖR honom sjuk/are.
#5 Han måste få vara lös ute. Hans mage bråkar pga hans tidigare liv. Han äter medicner & får mat på regelbundna tider 4gr/dag. Ibland behöver han inte ens äta något förrän magen ska börja. Det är natt & dag mot hur det har varit. Vi skulle ha klippkort på våran klinik för alla gånger vi är där. Å då inte bara för magen.
Han är en liten oturs kille. Men vi gör allt för honom.
…………………………………..
#6 Jo, men tex munkorg skulle ju göra att han kan vara lös, utan att äta i sig både det ena och det andra …. då ni VET att hans mage inte är bra.
5 klart han kan vara lös, men som min bekant har en munkorg på sin allätare så slipper hon ha järnkollen på vad hon stoppar i sig hela tiden. Det är ju så att har man en hund med magproblem så är det ett måste annars att ha järnkoll