Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 844 ggr
Fridaaaa
0

God dag 1 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Redan första augusti, vart har tiden tagit vägen?
Har har sommaren nästan regnat bort tycker jag.

Idag ska vi fira min pappa men Lillan får stanna hemma, blir för mycket folk för henne på liten yta på kalaset så hon mår bäst av att vara hemma :)

Ha en toppenbra dag!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
0

Gomorron Frida och alla andra

Ja, Juli månad gick hur snabbt som helst … men det brukar ju vara vackert väder ända fram i oktober, så vi har nog mycket sol och värme kvar. Idag blir det riktigt varmt känner man. Redan 20 grader.

Idag jobbar jag några timmar, och ikväll ska jag ner på hundklubben. Tar med mig Kelly för att träna lite lydnad, sedan är det styrelsemöte på klubben.

Fridaaaa
0

#1 Hoppas på det :) Vi har bara 13 grader just nu, i skuggan då, men tror inte det är så varmt i solen, men blir väl :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
0

Jag får väl säga god kväll då Skrattande

Vaknade sent och såg att en kompis (Ronjas ägare) ringt, så ringde upp dem och det ledde till att jag kastade i mig frunch och sedan dess har vi varit ute med hundarna och tränat lite grunder som gå fint i koppel, fotpossition (stillastående), sökövning, handtarget och visat hur de gör för att klicka in henne. Sedan bar det iväg till stranden med alla 4 hundarna så de fick svalka sig och busa i vattnet ett tag.

Blev väl ca 5 timmar från det vi åkte tills vi var hemma igen, så nu är både hundar och ägare trötta och nöjda och vi 2-benta kan med gott samvete slappa resten av kvällen för det lär nog hundarna också göra Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dundeer
0

#3 Vilken strand har ni varit på? :)

AnneN
0

#4 Tror det heter Storsand, där i närheten av Storheden.

_**/Mvh Anne

dundeer
0

#5 Där har jag inte ens tänkt på att de fanns en strand! Dit blir de att fara någon fin dag med vovvarna :)

AnneN
1

#6 annars kan jag rekomendera tjuvholmssundet om du vill ha långgrunt och vill man ha att det blir djupt snabbt så sandtaget vid F21, där finns det en liten sjö/vik eller va man ska kalla det där det blir djupt snabbt.

Det finns ju inga hundförbud på stränderna i Luleå kommun, bara förbud mot att rasta hunden på stranden/i vattnet, men ser man till att hundarna är ordentligt rastade innan så är det inga problem. Man behöver ju inte var precis mitt bland allt folk utan kan gå en bit ifrån, iallafall där vid storheden och Tjuvholmssundet så är stränderna väldigt långa.

_**/Mvh Anne