Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: aktiviteter-allmänt
Läst 2061 ggr
dundeer
0

Idétorka! :o

Ja, jag är hundvakt åt min kompis BC till på onsdag men har total idé torka! Jag älskar att jobba med denna hund (Trick och lydnad) men igår när vi stod på ängen och skulle träna så kom jag inte på nå kul… Körde igenom hela lydnadsklass 1 och tragglade sedan lite tricks. Men de blev som inget nytt och kul! :o

Dom trix hon kan är:

Rulla, Slalom (framåtgående, sidgående och bakåtgående), 8a mellan bena, snurra, hoppa mellan bena, gå i en cirkel runt mig, hoppa över ett ben, buga, dansa, sitta fint, give me 5 (stående och sittande) och säkert nå mer som jag inte kommer på just nu ^^

Så nu vill jag ha tips! Vad kan jag hitta på för kul med henne som inte är allt för krävande (hon ska ha bäbis om 3-4 veckor)?

AnneN
0

Hämta olika föremål, tex kopplet, skålen, bollen, skorna, mm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idaah
0

Kanske gå fint/fot om hon inte redan kan det? Godis sök, eller något annat som hon kan söka :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

dundeer
0

#1 Hon förstår inte riktigt dedär med att hämta, har försökt länge men de fasnar som inte :o

#2 De kan hon! ^^

AnneN
0

#3 kan hon det där med att gripa föremål, tex apportbocken i tävlingslydnad? I så fall är det en bra utgångspunkt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dundeer
0

#4 Hon kan gripa men hon kan inte hålla :/

Haztparken
0

Backa, spela död, godis på nos (alternativt på tass), fös, rulla runt, snurra kunde hon men om hon bara kan åt ena hållet kan du lära åt andra hållet, jag kallar andra hållet spin (engelska för snurra).

Lite exempel :)

[Forest]
0

Höger vänster på snurra, gå runt träd höger vänster varv. Gå runt än baklenges även här kan man variera höger vänster :) Ta med 3 olika leksaker och lär ut aportering och namn på leksaken tex - hämnta boll/pipen/kanin osv

dundeer
0

#6&7 backa, godis på nos och snurra/rulla åt båda hållen kan hon, spela död ska jag börja med ! ^^

Jag ska försöka lära henne apportera rätt sak, men hon är ganska kass på att apportera allmänt ;) Dedär med att gå runt andra föremål hade kanske varit något! :D

[Forest]
0

8 jag lägger ut leksaker vi är uppe i 5 olika på Enja och 2 på Donna. men tyvärr så kommer inte alltid Donna med sakerna men vi har nyligen lärt henne denna övning :) Det är rätt kul träning ändå. Sen ökar man avståndet på sakerna jag kör riktigt långt avstånd på Enja men inte Donna Flört

dundeer
0

De ska vi testa när hennes tass blivit bättre! När vi var ute och tränade/lekte på ängen idag så lyckades hon skära sig i tassen :/ Men inte såpass farligt att vi inte knde fixa det hemma som tur var! :)

_sandraaa
0

Spela död har jag börjat med så det är bara att få till rätt kommandon och att hon ska lägga sig på sidan :)

Konstigt att hon inte apporterar föremål, hon brukar ju alltid göra det. Hon har tidigare lärt sig skillnaden på Bollen, benet och kamptrasan. Och så har hon kunnat "hämta snöret" alltså kopplet ;)

dundeer
0

haha men så underbart ;D

Då är de väl samma där då… Hon spelar dum mot mig ;) xD

_sandraaa
0

Haha det verkar då så, eller så tycker hon att hon inte ska behöva göra nått när hon är tjock ;) Annars när vi är ute på baksidan så brukar hon härja runt med texas men nuförtiden så ligger hon bara och chillar ;P

Du va då riktigt snabb på att svara ;)

dundeer
0

Haha ja hon härjar inget alls så gissar på dräktigheten ;D

_sandraaa
0

Inte länge innan det kommer massa små härjare! hur många ska du ha? ;)

dundeer
0

Jag kan ta dom alla! :D

_sandraaa
1

Perfekt då var det löst ;)